Pirkstiņu rotaļu izmantošanas iespējas jaukta vecuma bērnu sociālās adaptācijas vecināšanā
Author
Kriveņkaja, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Pirkstiņu rotaļu izmantošanas iespējas jaukta vecuma bērnu sociālās adaptācijas vecināšanā. Darba autors: Olga Kriveņkaja. Darba zinātniskais vadītājs: Mg.paed Alina Jofe-Bordjakovska. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt jaukta vecuma bērnu sociālās adaptācijas veicināšanas iespējas, izmantojot pirkstiņu rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā, teorētiskajā daļā, darba autore analizēja psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par adaptāciju būtību, par pirmskolas bērna vecumposma sociālās attīstības īpatnībām un par pirkstiņu rotaļas ietekmi veiksmīgas adaptācijas veicināšanai. Otrajā, empīriskajā daļā, darba autore veica pētījumu, izmantojot novērošanas metodi un pedagoģiskā izmēģinājuma darbību adaptācijas periodā. Pedagoģiskā novērošana un analīze pētījuma sākumā un beigās veikta pirmsskolas jaukta vecuma bērniem. Pētījumā analizēti Jūrmalas izglītības iestādes “X” 15 bērni, vecums 1,5- 5 gadi. Pētījama rezultāti apstiprināja, ka bērniem adaptācija būs veiksmīga, ja tiks izmantotas pirkstiņu rotaļas. Darba apjoms ir 54 lpp., 5 tabulas, 2 attēli, darbā izmantoti 54 literatūras un informācijas avoti, pievienots 1 pielikums. Atslēgas vārdi: sociālā adaptācija, pirmsskola, skolotājs, bērns, pirkstiņu rotaļas. Title of Qualification Work : The Implementation of Fingerplay-Based Activities for Promoting Social Adaptation in Mixed Age-Groups Author: Olga Krivenkaja Adviser: Mg. paed Alina Jofe-Bordjakovska The aim of the qualification work: to test mixed age-group children in practice, promoting social adaptation possibilities, applying fingerplay-based activities in the educational process The qualification work consists of two parts. In the theoretical part the author has analysed psychological and pedagogical literature about the essence of adaptation, peculiarities of social development in pre-school age students as well as fingerplay and its influence on successful social adaptation. In the practical part the author has conducted research using observation method and pedagogic approbation of fingerplay activities during children adaptation period. Mixed-age group children observation and analysis have been conducted in the beginning and at the end of the research. 15 children aged 1.5-5 years from Jurmala educational establishment “X” were analysed. Having applied the obtained research data, the process of adaptation with a help of fingerplay activities was analysed. The results of the research have proved that children adaptation will be successful if fingerplay activities are implemented. Volume of work: 54 pages, 5 tables, 2 pictures, 54 literature and information sources, 1 appendix. Key words: social adaptation, pre-school, teacher, child, fingerplays.