2.-4. klašu diferencētās stundas matemātikā
Author
Kuņaņkina, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diferenciācija mācību stundās ir būtiska, lai sekmētu skolēnu attīstību, motivāciju un sasniegumus. Īpaši tas ir svarīgi matemātikas stundās, kas attīsta skolēnu loģisko domāšanu, un tieši jaunākajās klasēs, kad veidojas un nostiprinās pamati un izpratne par matemātiku un tās pamata aspektiem. Lai ik katram skolēnam būtu iespēja izpausties un sevi pierādīt, ir svarīgi veikt mācību diferenciāciju tās dažādos iespējamajos veidos. Šobrīd diferenciācija tomēr netiek izmantota tik plaši, kā tas, iespējams, būtu vēlami un skolēniem motivējoši. Attiecīgi, daļai skolēnu – gan talantīgajiem, gan tiem, kuriem ir kāda veida mācīšanās grūtības – zūd interese un motivācija censties, darīt un sasniegt. Bakalaura darba „2. – 4.klašu diferencētās stundas matemātikā” mērķis bija pētīt 2. - 4. klašu diferencētās stundas matemātikā kā iespēju skolēnu lielākiem sasniegumiem un motivācijai. Bakalaura darba pirmajā daļā tiek analizēts dažādu autoru skatījums par diferenciāciju un matemātiku. Otrajā daļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums – plāns, pētījuma pamatojums, norise un analīze, kur pedagogu aptaujas anketas atklāj, ka 2. – 4. klašu matemātikas stundās tiek izmantota diferenciācija un tā pozitīvi ietekmē skolēnu sasniegumus un motivāciju. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, tabulas (1), attēli (18), secinājumi, priekšlikumi, literatūras un citu avotu saraksts (50 nosaukumi) un pielikumi (2). Bakalaura darba apjoms ir 50 lapas. Atslēgvārdi: attīstība, diferenciācija, matemātika, motivācija. Differentiation in the lessons is significant to encourage pupils development, motivation and achievement. This is especially important in mathematics lessons that develop pupils' logical thinking, and especially in the younger grades, when the foundations and understanding of mathematics and its basic aspects are formed and strengthened. To give every pupil an opportunity to express themselves and prove themselves, it is important to differentiate learning in its various possible ways. At the moment, however, differentiation is not used as widely as it might be advisable and motivating for pupils. The aim of the bachelor's thesis "Differentiated lessons of grades 2 – 4 in mathematics" was to study the differentiated lessons of grades 2 – 4 in mathematics as an opportunity for greater achievement and motivation of pupils. In the first part of the bachelor's thesis are analyzed the views of various authors on differentiation and mathematics. The second part describes the empirical research – the plan, the research justification, process and analysis of the research, where the questionnaires of teachers reveals that differentiation is used in mathematic lessons in grades 2 – 4 and has a positive effect on pupils achievement and motivation. The structure of the bachelor's thesis: introduction, two chapters, tables (1), pictures (18), conclusions, proposals, list of literature and other sources (50 references) and annexes (2). The amount of the bachelor's thesis is 50 pages. Keywords: development, differentiation, mathematics, motivation.