Didaktisko spēļu izmantošana 3.vecumposma bērniem Veselības un fiziskās aktivitātes jomas rotaļnodarbībā ģeometrisko formu un krāsu apgūšanai
Author
Čehoviča, Ņina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Ņina Čehoviča Bakalaura darba vadītāja: Agita Klempere-Sipjagina Bakalaura darba tēma: didaktisko spēļu izmantošana 3.vecumposma bērniem Veselības un fiziskās aktivitātes jomas rotaļnodarbībā formu un krāsu apgūšanai. Bakalaura darba mērķis: noskaidrot didaktisko rotaļu izmantošanas iespējas 3. posma pirmsskolas bērniem ģeometrisko formu un krāsu apguvei veselības un fizisko aktivitāšu rotaļnodarbībās. Teorētiskā daļa: krāsu un formu apguve ir svarīga pirmsskolas bērniem, jo tā palīdz attīstīt vizuālo uztveri un uzmanību, rokas motoriku un spēju koncentrēties uz uzdevumu. Tiek pētītas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas, jo matemātika līdzīgi valodai ir sastopama visās bērna darbības jomās. Lai palīdzētu bērniem apgūt krāsas un formas matemātikā, ir svarīgi, lai aktivitātes būtu interesantas un jautras kā arī lietderīgas mācību procesā. Empīriskā daļa: pedagoģiskā darbība, novērošana, aptauja ar šīs metodes palīdzību tika noskaidrots problēmas plašums, jēdzieni un problēmas risināšanas ceļi un iespējas. Tad veicu pašanalīzi, kurā izmantoju iegūto iepriekšējo pieredzi un izdalīju faktus un jautājumus. Darba apjoms: 40 lpp., 4 tabulas, 4 pielikumi, kuros ir anketa un 4 tabulas, 37 literatūras avoti, 4 attēli. Secinājumi: pētījuma rezultātā, darba autore var secināt, ka 3. posma pirmsskolas Veselības un fiziskās aktivitātes jomā zināšanu līmenis par ģeometrisko figūru formām un krāsām paaugstinās, ja rotaļnodarbībās izmanto didaktiskās spēles. Author of the Bachelor's work: Nina Cehovica Head of Bachelor's work: Agita Klempere-Sipjagina Subject of Bachelor's work: use of didactic games for 3 rd.-stage children in health and physical play lesson for learning shapes and colors Purpose of the Bachelor's work: analyze practical and theoretical lessons on the use of didactic toys for learning colors and shapes for stage 3 children. Theoretical part: learning colors and shapes is important for preschool children as it helps develop visual perception and attention, hand motor and ability to focus on the task. Pedagogical and psychological insights are being explored because math is similar to language in all areas of a child's activity. To help kids learn colors and shapes in math, it's important that activities are interesting and fun, as well as useful in the learning process. Empirical part: literary analysis, this method clarified the breadth, concepts and ways and possibilities of solving the problem. Then I carried out a self-analysis in which I took advantage of my previous experience and distributed facts and questions Scope of work: 40 pp., 4 tables, 4 annexes containing questionnaires and 4 tables, 37 literature sources, 4 images. Conclusion: as a result of the study, the author can conclude that in Phase 3 prep school health and physical activity, the level of knowledge about shapes and colors of geometric figures increases when didactic games are used in play classes.