Praktisko prasmju attīstība tekstilmateriālu apdrukā un apgleznošanā pirmsskolā 3.vecumposmā
Author
Zvaigzne-Zeimule, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums ‘’Praktisko prasmju attīstība tekstimateriālu apdrukā un apgleznošanā pirmsskolā 3.vecumposmā’’. Darba autore – Latvijas Universitātes studente Ingrīda Zvaigzne- Zeimule. Darba vadītāja – Asoc.prof. Māra Urdziņa – Deruma. Pētījuma mērķis- izpētīt pirmsskolas vecuma 3.vecumposma bērnu praktisko prasmju attīstību tekstilmateriālu apdrukā un apgleznošanā. Pētījuma jautājums- kādi ir pamatnosacījumi, lai tiktu veicināta praktisko prasmju attīstība tekstilmateriālu apdrukā un apgleznošanā? Darbs sastāv no teorētiskās daļas un pētnieciskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek pētīta, analizēta dažādu autoru psiholoģiskā, pedagoģiskā, pētnieciskā literatūra, pirmsskolas izglītības iestādes dokumentācija. Empīriskajā daļā tiek veidoti rotaļnodarbību plāni, veidoti sasniedzamā rezultāta vērtēšanas kritēriji. Salīdzināti bērnu prasmju sasniegumu rezultāti pirms un pēc pētījuma. Aprakstīti aptaujā par prasmēm tekstilmateriālu apdrukā un apgleznošanā iegūtie rezultāti. Analizēti rezultāti un veikti secinājumi. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 55 lapām, ievietoti 15 attēli, 6 tabulas, 34 izmantotās literatūras avoti un 6 pielikumi. Atslēgvārdi- tekstils, apdruka, apgleznošana, māksla, praktiskās prasmes. Theme of the qualification work: Development of practical skills in printing and painting of textile materials in 3rd age group of preschool. Author of the work is a student of the University of Latvia Ingrīda Zvaigzne- Zeimule. The supervisor of the work: Assoc.prof. Māra Urdziņa – Deruma. The aim of the research: to study the development of practical skills of children in 3rd age group of preschool in textile printing and painting. Research question: What are the basic conditions for encouraging the development of practical skills in textile printing and painting? The structure of the work: The work consists of a theoretical part and an empirical part. In the theoretical part, psychological, pedagogical, research literature of various authors, documentation of a preschool educational institution are analyzed. In the empirical part, plans for play classes are formed, criteria for evaluating the result to be achieved are formed. The results of childrens’ skills achievements before and after the study are compared. The results of the survey on skills in printing and painting textiles are described. The results are analyzed and conclusions are drawn. The work consists of 55 pages, 15 pictures, 6 tables, 34 sources of literature and 6 appendices were included. Keywords- textile, printing, painting, art, practical skills.