Sākumskolas skolotāja iespējas iesaistīt 1.-3.klašu skolēnus papildus fiziskās aktivitātēs
Author
Višķere, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura nosaukums: Sākumskolas skolotāja iespējas iesaistīt 1. - 3. klašu skolēnus papildus fiziskās aktivitātēs. Darba autors: Baiba Višķere Darba vadītājs: Mg.izgl.zin. Agita Klempere - Sipjagina Pētījuma mērķis: Noskaidrot sākumskolas skolotāja iespējas iesaistīt skolēnus papildus fiziskajās aktivitātēs un nodrošināt skolēnam nepieciešanās ikdienas fiziskās aktivitātes. Bakalaura darba pirmajā daļā tiek analizēta literatūra un avoti par jaunākā skolas vecuma bērnu iesaisti un ieguvumiem no papildus piedāvātajām fiziskajām aktivitātēm, kā arī ietilpst jaunākā skolas vecuma bērnu fiziskās attīstības raksturojums, fizisko aktivitāšu nozīmes un ieguvumu raksturojums, pedagoga loma skolēnu iesaistei fiziskajās aktivitātēs un papildus fizisko aktivitāšu iespēju nodrošināšanā: dinamisko paužu jeb kustību paužu nepieciešamību stundās, projekta “Sporto visa klase” raksturojums, skautu un gaidu kustības raksturojums. Savukārt otrajā daļā ir autora pedagoģiskās darbības apraksts par dalību projektā “Sporto visa klase” un atspoguļoti empīriskā pētījuma rezultāti par iespējām nodrošināt daudzveidīgas fiziskās aktivitātes 1. - 3. klases skolēnu iesaistē papildus fiziskajās aktivitātēs un izvērtējot ieguvumus no šo iespēju nodrošināšanas. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, jaunākā skolas vecuma bērni, dinamiskās pauzes, projekts “Sporto visa klase”, skauti un gaidas. Bakalaura darbs sastāv no 57.lpp., tajās iekļauti 27 attēli, 5 tabulas, 4 pielikumi un izmantoti 47 literatūras un avotu saraksti. Bachelor's Subject: Opportunities for a primary school teacher to engage students in grades 1-3 in additional physical activities. The author: Baiba Viskere Labour leader: Mg. Sc. edu. Agita Klempere - Sipjagina Objective of the study: To clarify the possibilities of a primary school teacher to engage students in additional physical activities and to ensure the student needs daily physical activity. The first part of the Bachelor's work analyses literature and sources regarding the involvement and benefits of younger school-age children from the additional physical activities offered, as well as includes the characterisation of the physical development of younger school-age children, characterisation of the significance and benefits of physical activities, the role of the educator in the involvement of pupils in physical activities and the provision of additional physical activity opportunities: the need for dynamic expressions or movement expressions in hours, the characterisation of the “Sports all class” project, characteristics of the Scout and Wait movement. The second part, on the other hand, contains a description of the author's pedagogical activity regarding participation in the “Sport all Class” project and reflects the results of the empirical study on possibilities to ensure varied physical activity in the involvement of students in Classes 1 to 3 in addition to physical activity and evaluating the benefits of providing these opportunities. Keywords: physical activity, children of younger school age, dynamic pauses, project “Sports all class”, scout and guide. The Bachelor's work consists of page 57, includes 27 images, 5 tables, 4 attachments and uses 47 literary and source lists.