Metodes un paņēmieni jēdzienu vairāk, mazāk, tikpat apguvē matemātikas mācību jomā 4-5 gadus veciem bērniem
Author
Stručajeva, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: ”Metodes un paņēmieni jēdzienu vairāk, mazāk, tikpat apguvē matemātikas mācību jomā 4-5 gadus veciem bērniem”. Kvalifikācijas darba autors: Svetlana Stručajeva Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un empīriski izpētīt 4 – 5 gadu vecuma bērnu matemātisko prasmju veidošanu un tēmas saprašanu jēdzienos vairāk, mazāk, tikpat. Darba teorētiskajā daļā tiek teorētiski izpētīta matemātisko prasmju veidošanās pirmskolā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Tiek izpētīta matemātisko prasmju attīstības veicināšanas paņēmieni, apkopotas pedagogu un psihologu atziņas. Darba empīriskajā daļā tiek veikta empīriska darbība, pētot, kā rotaļu un metodisko paņēmienu kopa pedagoģiskajā procesā veicina matemātisko prasmju attīstību pirmsskolas vecuma bērniem. Pedagoga uzdevums izstrādāt atbilstošo vecumu grupai rotaļu, izprast kāda tēma bērnus var ieinteresēt, papildināt rotaļu ar daudzveidīgiem didaktiskiem materiāliem. Galvenais uzdevums, lai bērni no apmācības procesa gūtu prieku, aizraujoši darbotos un mērķtiecīgi darbojas. Pētījuma beigās apstiprinājās hipotēze, ka tieši rotaļa un didaktiskie materiāli vairāk sekmēs 4-5 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veicināšanu nekā darba lapas, jo tieši rotaļa sniedz bērnam emocionālo atsaucību un ieinteresētību. Kvalifikācijas darba apjoms: 30 lpp, 6 attēli, 6 tabulas, 4 pielikumi, 31 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, vairāk, mazāk, tikpat, pirmskola. The title of the qualification work: "The Methods and Techniques of More, Less and Equal Concept Acquisition, in the Field of Mathematics for 4-5-Year - Old Children”. Author of the qualification work: Svetlana Struchajeva Aims: to provide theoretical and practical research of 4-5 year old children on the development of their math skills and understanding of concepts “more”, “less”, “equal”. The theoretical part of the work examines the development of mathematical skills in children aged 4-5 in kindergarten. The research presents different methods to improve the development of skills, having summarised conclusions and recommendations of teachers and psychologists. The practical part analyses various games and methodological materials applied within the process of education that facilitate the development of math skills in preschool children. According to the analysed data the author has worked out different recommendations and proposals in order to improve math skills. The hypothesis has been proved that games and didactic materials serve the best for 4-5 year old children to improve math skills rather than worksheets as playing is the best environment that ensures emotional response and interest of a child. Volume of qualification work: 30 pages, volume of the appendix 4, number of images 6, number of tables 6, number of used literature and sources 31. Key words: math skills, concepts “more”, “less”, “equal”, kindergarten.