Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorSebecka, Emīlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:17Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:17Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99079
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69004
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore Emīlija Sebecka veica pētījumu par tematu „Latviešu tautas rotaļas bērnu sadarbības prasmju veicināšanai pirmsskolas 1.posmā”. Pētījuma mērķis ir analizēt latviešu tautas rotaļu ietekmi uz pirmsskolas 1.vecumposma bērnu sadarbības prasmēm. Darba apjoms: 43 lappuses, kurās ietvertas 8 tabulas, 4 attēli, 21 literatūras avots un 2 pielikumi. Pētījuma teorētiskā daļa ir balstīta uz dažādiem pedagoģiski psiholoģiskās literatūras avotiem, galvenokārt, par sadarbības prasmju nozīmīgumu, 1.vecumposma sadarbības prasmju attīstību, latviešu tautas rotaļām un to izmantošanu pedagoģiskajā procesā. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība saistībā ar bērnu sadarbības prasmēm un latviešu tautas rotaļu izmantošanu sadarbības prasmju veicināšanai. Mūsdienās sadarbības prasmes ir nepieciešams attīstīt jau no pirmsskolas 1.posma, un viens no veidiem, kā tās sekmēt, ir caur rotaļu. Rotaļa ir primārais darbības veids bērnam pirmsskolā, tādēļ caur to ir iespējams efektīvāk sekmēt vēlamās prasmes. Latviešu tautas rotaļas ir bijušas kā kopīgs izklaides un laika pavadīšanas veids kopš latviešu tautas pirmsākuma. Pētījumā tiek izceltas tieši tautas rotaļas sadarbības prasmju sekmēšanai, lai atgrieztu tautas rotaļas mūsu ikdienā un apzinātos to vērtību, kā sadarbības veicinātājas.
dc.description.abstractThe author of the qualification paper, Emīlija Sebecka, conducted a study on the topic "Latvian folk games for the promotion of children's cooperation skills in the 1st stage of preschool". The aim of the study is to analyze the influence of Latvian folk games on the cooperation skills of preschool 1st-age children. Work volume: 43 pages, which include 8 tables, 4 images, 21 literature sources and 2 appendices. The theoretical part of the study is based on various sources of pedagogical and psychological literature, mainly on the importance of cooperation skills, the development of cooperation skills in the 1st age stage, Latvian folk games and their use in the pedagogical process. In the empirical part of the study, pedagogical observation and pedagogical trial activity were carried out in connection with children's cooperation skills and the use of Latvian folk games to promote cooperation skills. Nowadays, it is necessary to develop cooperation skills from the 1st stage of preschool, and one of the ways to promote them is through play. Play is the primary form of activity for a child in preschool, so it is possible to promote the desired skills more effectively through play. Latvian folk games have been a common way of entertainment and a way to spend time since the beginning of the Latvian nation. The study highlights the folk games as cooperation skill promoters in order to return folk games to our everyday life and apprise their value as cooperation promoters.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subject1.vecumposms.
dc.subjectSadarbības prasmes.
dc.subjectLatviešu tautas rotaļas.
dc.subjectPirmsskola
dc.titleLatviešu tautas rotaļas bērnu sadarbības prasmju veicināšanai pirmsskolas 1.posmā
dc.title.alternativeLatvian folk games for the promotion of children's cooperation skills in the 1st stage of preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige