dc.contributor.advisor | Barone, Inese | |
dc.contributor.author | Jēruma, Marika | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:17Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:17Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 99085 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69006 | |
dc.description.abstract | 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā Darba autore: Marika Jēruma Zinātniskā vadītāja: Mg. paed. Inese Barone Kvalifikācijas darba apjoms: 29.lpp., 1.tabula, 12.attēli, izmantoti 21. literatūras avoti Darbā analizētas 4 - 5 gadus vecu bērnu matemātisko sasniegumu ,iespējas matemātikas jomā, izmantojot nodarbības brīvā dabā. Veikts pētījums sadarbībā ar pedagogiem , vai Latvijas pirmsskolās notiek ,āra vides mācības. Piedāvātas āra rotaļas ,kuras palīdz iegūt sasniedzamo reūltātu. Atslēgas vārdi: : pirmsskolas skolēni 4-5 gadu vecumā , priekšmets – matemātikas apguve brīvdabā. Pētījuma jautājums: Mācīšanās dabā ir efektīvs un interesants veids , kā bērnus ieinteresēt matemātiski domāt. Pētījuma mērķis: Analizēt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu apguves iespējas āra vidē, iespējas veicināt interesi, piedāvājot dažādus interaktīvus uzdevumus Pētījuma uzdevumi: ●Izpētīt literatūru ; ●Apkopot labo praksi ; ●Pārbaudīt kādas iemaņas ,matemātikā , bērns spēj apgūt brīvā dabā; ●Kāda nozīme ir skolotājai , bērnu intereses radīšanai darboties āra vidē. Pētījuma metodes: teorētiskās: pedagoģiskās, psiholoģiskās, metodiskās literatūras analīze. empīriskās: , skolotāju anketēšana, dokumentu izpēte, tiešā novērošana. Pētījuma bāze: Pirmsskolas skolotāji 49 , pirmsskolas bērni 4-5 gadu vecumā Darbu iespējams izmantot pirmsskolas izglītības skolotājiem 4-5.gadīgu bērnu āra nodarbību plānošanā. | |
dc.description.abstract | Opportunities for acquisition of mathematical skills of 4-5 year-olds in outdoor pedagogy Author of the work: Marika Jeruma The Scientific Manager shall: Mg. paed. Inese Barone Scope of qualification work: p. 29, Table 1, figures 12, sources of literature 21 used The work analyzes the mathematical achievements of 4 - 5-year-olds, opportunities in the field of mathematics through outdoor classes. A study has been carried out in co-operation with educators whether outdoor environmental studies are taking place in pre-schools in Latvia. There are outdoor games that help you achieve reulthate. Key words: preschoolers aged 4-5, subject: mathematics in the open. Study question: learning in nature is an effective and interesting way for children to be interested in thinking mathematically. Objective of the study: to analyse the possibilities for acquisition of mathematical notions of pre-school children in the outdoor environment, opportunities to promote interest by offering various interactive tasks Study tasks: ● Explore literature; ● Collect good practices; ● Test some skills in mathematics, the child is able to learn outdoors; ● What role does a teacher play, creating children's interest in acting in an outdoor environment. Study methods: theoretical: analysis of pedagogical, psychological, methodological literature. empirical:, Teacher questionnaire, Document Research, direct Surveillance. Study Base: preschool teachers 49, preschool children 4-5 Work can be used for preschool teachers in planning outdoor classes for 4-5 year olds | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | 4-5 gadi | |
dc.subject | bērni | |
dc.subject | brīvdabas pedgoģija | |
dc.subject | matemātika | |
dc.subject | pētījums | |
dc.title | 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā | |
dc.title.alternative | Opportunities for acquisition of mathematical skills of 4-5 year-olds in outdoor pedagogy | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |