Digitālās vides ietekme pirmskolas vecuma bērnu radošajā pašizpausmē
Author
Ziļova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kaņepāja, Anita Gundega
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Digitālās vides ietekme pirmskolas vecuma bērnu radošajā pašizpausmē. Darba autore: Jekaterina Ziļova Pētījuma mērķis: Izpētīt digitālu viedierīču lietojuma ietekmi pirmsskolas vecuma bērnu radošo pašizpausmju veicināšanā matemātikas, tehnoloģiju un valodu mācību jomā. Darba teorētiskajā daļā autore analizē literatūru, kurā aplūkota viedierīču izmantošanas iespējas pirmskolas vecuma bērnu radošajā pašizpausmē. Autore pēta viedierīču izmantošanas iespējas matemātikas, tehnoloģiju un valodas mācību jomā. Empīriskā daļa ietver pētījumu, kas balstīts pirmsskolas skolotāju anketēšanā, uzdodot jautājumus par viedierīču lietošanu bērnu radošās pašizpausme. Pētījums ietver novērošanu un pedagoģiskā izmēģinājuma darbību. Balstoties uz hipotēzi, ka jaunākā vecuma pirmsskolas bērnu radošā pašizpausme matemātikas, tehnoloģiju un valodu mācību jomā tiks sekmētā, ja pedagogs sekos bērna reakcijai strādājot digitālā vidē un mācīšanās procesam kopumā, izvērtējot izaicinājumus un pielāgojot saturu, kas ir piemērots un atbilstošs bērnu spējam paveikt uzdoto uzdevumu. Pēc empīriskās daļas analīzes, autore izstrādā kritērijus, vadoties pēc Skola2030 pirmskolas mācību programmas, Valsts izglītības satura centra vadlīnijām, pirmsskolas skolotāju (aptaujas respondentu) sniegtajām atbildēm un mācību nodarbības vērošanas. Atslēgas vārdi: Digitālā vide, radoša pašizpausme, kreativitāte, iztēle, radošums, viedierīces. Kvalifikācijas darba apjoms ietver 41 lapaspuses, 27 attēlus, 1 tabulu, 26 literatūras avotus. Theme of the qualification work: The impact of the digital environment on the creative self-expression of pre-school children. Author of the paper:Jekaterina Ziļova. Aim of the study: to research the influence of digital smart devices in promoting creative self-expression of preschool children in mathematics, technology and language learning. In the theoretical part of the paper, the author analyses the literature on the use of smart devices in creative self-expression of preschool children. The author explores the possibilities of using smart devices in mathematics, technology and language teaching. The empirical part includes a study based on a questionnaire survey of preschool teachers, asking questions about the use of smart devices in promoting children's creative self-expression and in the learning process in general. An empirical study involves observation and a pedagogical research experiment. Based on the hypothesis that the creative self-expression of younger preschool children in the areas of mathematics, technology and language learning will be enhanced if the teacher follows the child's response when working in a digital environment and the learning process in general, assessing the challenges and adapting content that is appropriate and relevant to the children's ability to complete the given task. After the analysis of the empirical part, the author develops criteria based on the Skola2030 pre-school curriculum, the guidelines of the National Curriculum Centre, the answers given by pre-school teachers (survey respondents) and lesson observation. Keywords: Digital environment, creative self-expression, creativity, imagination, creativity, smart devices. The qualification work contains: 41 pages, 27 figures, 1 table, 26 references.