Show simple item record

dc.contributor.advisorBarone, Inese
dc.contributor.authorGertsone, Dana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:18Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99103
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69012
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu izstrādāja Dana Gertsone. Temats: “Bērnu runas attīstība agrīnajā vecumā”. Darba izstrādi vadīja Mg.edu., Inese Barone. Pētījuma mērķis ir padziļināti iepazīt bērnu runas attīstību agrīnajā vecumā un runas attīstības traucējumus. Darbā tika apkopota bērnu runas attīstība agrīnajā vecumā no 1,5 – 3. gadu vecumam. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un pētījuma daļa. Teorētiskajā daļā tika apkopota literatūra un autores redzējums par bērnu runas attīstības pamatiem, agrīnais bērnu attīstības posms , agrīnās bērnu runas attīstības normas, bērnu runas attīstības vide, bērnu agrīnās runas attīstības metodes, agrīnās bērnu runas attīstības traucējumi, bērnu runas traucējumu cēloņi un sekas, agrīnas bērnu runas attīstības traucējumu korekcija. Pētījuma daļā tika veikts pedagoģiskais vērojums. Pedagoģiskā vērojuma ietvaros tika izvērtēta runas attīstība pirmsskolas izglītības iestādes jaunākā vecuma grupā, 1. vecumposms. Bērnu runa tika izvērtēta izmantojot metodi kura aktivizē bērnu runu, domāšanu un iztēli, kā arī atbilst bērnu vecumam. Darba apjoms: 5. tabulas., 1. attēls., 33 lpp.
dc.description.abstractThe qualification work was developed by Dana Gertsone. Topic: "Children's speech development at an early age". The work was developed by Inese Barone, Mg.Edu. The aim of the research is to get to know in depth the development of children's speech at an early age and disorders of speech development. The paper summarized the development of children's speech at an early age from 1.5 to 3 years of age. The work consists of two parts - the theoretical part and the research part. In the theoretical part, the literature and the author's vision on the basics of children's speech development, the early stage of children's development, the norms of early children's speech development, the environment of children's speech development, methods of children's early speech development, disorders of early children's speech development, causes and consequences of children's speech disorders, early correction of children's speech development disorders. Pedagogical observation was carried out in the research part. As part of the pedagogical observation, the development of speech in the youngest age group of the preschool educational institution, 1st age stage, was evaluated. Children's speech was evaluated using a method that activates children's speech, thinking and imagination, as well as corresponds to the children's age. Work volume: Tables 5, Figure 1, 33 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectRuna
dc.subjectAttīstība
dc.subjectNorma
dc.subjectVide
dc.subjectTraucējumi
dc.titleBērnu runas attīstība agrīnajā vecumā
dc.title.alternativeChildren's speech development at an early age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record