Didaktiskā spēle skaitļa sastāva apguves sekmētāja 3. pirmsskolas posmā
Author
Ņikiforovska, Danija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Didaktiskā spēle skaitļa sastāva apguves sekmētāja 3. pirmsskolas posmā. Darba autore Danija Ņikiforovska. Darba vadītājs Dr.paed. Dagnija Vigule. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskas un pētījuma daļas. Teorētiskā daļā darba autore izanalizēja un apkopoja informāciju no zinātniskiem literatūras avotiem par didaktiskam spēlēm ka skaitļa sastāva apguves sekmētajiem. Didaktiskas spēles ir instruments matemātisku pamatu apguvē. Ar didaktisku spēļu palīdzību bērns savā attīstības līmenī mācās izprast matemātikas pamatus, nevis iegaumēt tos, kas ir ļoti svarīgi turpmākajos izglītības līmeņos. Pētījumā daļā darba autore izvērtēja bērnu zināšanas pēc diviem kritērijiem pirms didaktisku spēļu izmantošanas. Novēroja bērnu darbību , spēlējot didaktiskas spēles frontāli un individuāli. Darba autore sagatavoja bērniem didaktiskas spēles daudzveidīgas, ievērojot bērnu attīstības līmeni un to intereses. Didaktiskas spēlēm ir grūtības pakāpes lai visiem bērniem būtu iespēja piedalīties procesā un bērniem nerastos negatīvas emocijas. Darba autore analizēja bērnu iegūtos rezultātus un izvērtēja bērnu zināšanas pēc didaktisku spēļu palīdzības mācību procesā. Darba kopējais lappušu skaits- 33. Atslēgas vardi :didaktiskas spēles , matemātika, skaitļa sastāvs The topic of the qualification work:Didactic game for learning the composition of numbers in the 3rd preschool stage. The author of the work is Danija Nikiforovska. Supervisor Dr. paed. Dagnia Vigule. The work consist of two parts: theoretical an research part. In the theoretical part of the work, the author analyzed and collected information from scientific literaure sources about didactic games for those who are learning the composition of numbers. Didactic games are a tool for learning mathematical basics. With the help of didactic games, the child a his developmental level learns to uderstand the basics. With the help of didactic games, the child at his developmental level learns to uderstand the basics of mathematics, instead of memorizing them, which are very important in the following levels of education. In the research part of the work, the author evaluated children’s knowledge according to two criteria before using didactic games. Observed children’s activity while playing didactic games face- to- face and individually. The author of the work prepared various didactic games for children taking into account the children’s development level and their interests. Didactic games have degrees of difficulty so that all children have the opportunity to participate in the process and children do not develop negative emotions. The author of the paper analyzed the results obtained by the children and evaluated the knowledge of the children after the help of didactic games in he learning process. The total number of pages of the work – 33. Key words:types of didactic games, function of didactic games, mathematics, number composition