• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgu bērnu sadarbības veicināšana caur kustību rotaļām

Thumbnail
View/Open
299-99112-Stavecka_Justine_js21170.pdf (700.0Kb)
Author
Stavecka, Justīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors: Justīne Stavecka Kvalifikācijas darba nosaukums: 5 -6 gadīgu bērnu sadarbības veicināšana caur kustību rotaļām . Darba mērķis: Teorētiski un prakstiski izzināt 5 – 6 gadīgu bērnu spēju attīstīt sadarbības prasmes caur kustību rotaļām. Darba aktualitāte: Darba autores pieredze liecina, ka sadarbības prasmes bērnu vidū, ikdienā, ir nepieciešams uzlabot, taču nepieciešams noskaidot, vai to īstenot ir iespējams ikdienā pielietojot kustību rotaļas. Vai ( Darba aktualitati nosaka bērnu sadarbības grūtības rotaļu laikā pirmsskolā)? Pētijuma uzdevumi: 1. Veicot teorētiskās literatūras analzi, izpētīt 5- 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmes. 2. Tiek aprakstīti rotaļas un sadarbības prasmes jēdzieni un kā tie sekmē bērnu attīstību. 3. Izzināt nosacījumus vecākā pirmsskolas vecuma bērnu veiksmīgai sadarbībai kustību rotaļās. 4. Prakstiski pētīt kustību rotaļu ietekmi uz bērnu sadarbības prasmēm. 5. Apkopot rezultātus, formulēt secinājumus. Darba apjoms: 38 lpp, 6 tabulas, 7 attēli un 26 literatūras avotu vienības. Atslēgvārdi: sadarbība, kustību rotaļas, sadarbības prasmes, pirmsskola, 5-6 gadīgi bērni, attīstība.
 
Author of the qualification paper: Justíne Stavecka Title of the qualification paper: promoting the cooperation of 5-6-year-old children through movement activities. Goal: To theoretically and practically find out the ability of 5-6 year old children to develop cooperation skills through movement activities. Relevance of the work: The experience of the author of the work shows that it is necessary to improve cooperation skills among children on a daily basis, but it is necessary to find out whether it is possible to use movement games on a daily basis. Research tasks: 1.By analyzing the theoretical literature, look for cooperation skills of 5-6 year old children. 2.The concepts of play and cooperative skills are described and how they contribute to children's development. 3.Reserch the princibles of successful cooperation of older preschool children in movement games. 4. To practically study the influence of movement activities on children's cooperation skills. 5.Summarizing the results and formulate conclusions. Volume of the work: 38 pages, 6 tables, 7 pictures and 26 units of literature sources. Keywords: cooperation, movement activities, cooperation skills, preschool, 5-6-year-old children, development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69016
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV