• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē jaunākajā vecumposmā

Thumbnail
View/Open
299-99118-Toroni_Marjana_mt13018.pdf (711.4Kb)
Author
Toroņi, Marjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors: Marjana Toroņi Kvalifikācijas darba zinātniskais vadītājs: Jana Bubociča Kvalifikācijas darba tēmas nosaukums: Bērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē jaunākajā vecumposmā . Kvalifikācijas darbu veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 40 lpp., tajā iekļauti 3 attēli un 10 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu sarakstā ietverti: 30 avoti latviešu un 13 svešvalodā. Kvalifikācijas darba galvenie rezultāti: kustību rotaļa, ir ļoti efektīva, produktīva bērna adaptācijas veicināšanai. Tādā veidā var noteikt konkrētu mērķi un noteikumus, izskaidrojot bērnam, kas viņam jāievēro, lai tiktu sekmēta viņu vispusīga attīstība. Kustību rotaļas noteikumi netraucēs bērnam realizēties savā brīvībā un radošumā, jo pedagogs bērnu virzīs, ieteiks, un pateiks kas konkrētā brīdī ir jādara, bet konkrēts veids, kā to labāk izdarīt, paliek bērna ziņā. Vērojot to, kā bērns izpaužas un uzvedās rotaļā, var secināt, kāds ir viņa attīstības līmenis, redzējums uz pasauli un kopēja uztvere. Analizējot šos visus faktorus kopā, pedagogs var izvēlēties atbilstošāko metodiku darbā ar bērnu adaptāciju. Metodisko materiālu izstrādes mērķis ir radīt iespēju ikvienam bērnam pirmsskolas izglītības iestādē attīstīt spējas, plaši mijiedarboties ar pasauli, aktīvi praktizēties dažāda veida aktivitātēs un radoši pašrealizēties, kā arī attīstīt patstāvību, izziņas un komunikatīvo aktivitāti, sociālo pārliecību un vērtību orientācijas, kas nosaka bērna uzvedību, aktivitātes un attieksmi pret pasauli. Sekmēt vispusīgu bērna attīstību, ievērojot viņa vajadzības, intereses, spējas un pieredzi un liekot pamatus vērtībās balstītu ieradumu veidošanai. Kvalifikācijas darba bibliogrāfiskais apraksts: Kvalifikācijas darba izstrādē tiek izmantota teorētiskā pētījumu metode - literatūras avotu analīze, sekundāro datu analīze un dokumentu analīze (jaunākie dati, vispārēja un speciāla literatūra, interneta resursi). Izmantots plašs informācijas materiālu klāsts, ieskaitot oficiālus statistikas datus. Empīriskā metode - datu vākšana, novērošana, dokumentu pētīšana un situācijas analīze. Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvie akti.
 
Author of the qualification work: Scientific supervisor of the qualification work: Title of the qualification work: Children's adaptation in pre-school educational institution at the youngest age The qualification paper consists of an introduction, two parts, conclusions and proposals. The thesis consists of 40 pages, 3 figures and 10 tables. The list of literature and sources used includes: 30 sources in Latvian and 13 in a foreign language. The main results of the qualification work are: movement play is very effective, productive for the child's adaptation. In this way, a specific goal and rules can be set, explaining to the child what they must follow in order to promote their all-round development. The rules of movement play will not prevent the child from exercising his freedom and creativity, because the teacher will guide, advise and tell the child what to do at a particular moment, but it is up to the child to decide how best to do it. Observing how a child expresses himself and behaves in play can give an idea of his level of development, his world view and his overall perception. By analysing all these factors together, the educator can choose the most appropriate methodology for working with the child's adaptation. The aim of the development of methodological materials is to enable every child in pre-school education to develop the ability to interact with the world, to actively practise different types of activities and to creatively self-realise, as well as to develop independence, cognitive and communicative activity, social beliefs and value orientations that determine the child's behaviour, activities and attitudes towards the world. To promote the all-round development of the child, taking into account his/her needs, interests, abilities and experiences and laying the foundations for the development of value-based habits. Bibliographical description of the qualification work: The theoretical research method is used in the development of the qualification work: analysis of literature sources, analysis of secondary data and analysis of documents (recent data, general and special literature, internet resources). A wide range of information material is used, including official statistics. Empirical method - data collection, observation, document study and situational analysis. European Union and Latvian legislation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69017
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV