dc.contributor.advisor | Niedra, Jānis | |
dc.contributor.author | Babajana, Gabriella Rina | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:19Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 99125 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69020 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba tēma ir Muzikālās atmiņas veidošanās bērnam 6-7 gadi, kvalifikācijas darba autore Gabriella Babajana, kvalifikācijas darba vadītājs Mg.pead Jānis Niedra. Šī darba mērķis ir mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt muzikālās atmiņas sekmēšanas iespējas 6-7 gadus veciem bērniem, izmantojot muzikālās rotaļas. Tieši pirmsskolas vecumā veidojas nākamā cilvēkā personība. Bērna muzikālā pieredze ģimenē, mūzikas apmācība, personības iezīmes, muzicēšanas emocionālais konteksts ir tas, kas ietekmē muzikālo atmiņu- un tās attīstīšanos. Muzikālā atmiņa ir cieši saistīta ar ritma atmiņu. Vecākā pirmsskolas vecuma bērns spēj labāk uztvert ritma un tempa maiņas, jo pilnveidojas sajūtu un uztveres procesi. Tāpēc pētījumam tika izvēlēti 6 līdz 7 gadus veci bērni. Pētījuma rezultātā kvalifikācijas darba autore secināja, ka aktīvā bērnu muzikālā darbība un iesaistīšanās muzikālās rotaļās veicina muzikālās atmiņas veidošanos. Svarīgs šīs tēmas aspekts ir tas, ka bērni vieglāk un ātrāk atceras dziesmas tekstu nekā dzejoļus. Pētījumā tika izmantotas B. Brices, A. Līdumas, I.Vildes un citu autoru darbi. Darbs ir uzrakstīts uz 22 lapām, tas satur 3 tabulas, 2 attēlus un 3 pielikumus, izmantoti 19 avoti. | |
dc.description.abstract | The topic of the qualification work is Formation of musical memory for a child 6 to 7 years old, the author of the qualification work is Gabriella Babajana, the supervisor of the qualification work is Mg.pead. Jānis Niedra. The purpose of this work is to theoretically analyse and practically study the possibilities of promoting musical memory in 6-7-year-old children using musical games. In preschool age, the future personality of a person is formed. The child's musical experience in the family, music training, personality traits, the emotional context of music-making are what influence the musical memory - and its development. Musical memory is closely related to rhythmic memory. A child of older preschool age is better able to perceive changes in rhythm and tempo, because the processes of feeling and perception are improving. Therefore, 6 to 7-year-old children were selected for the study As a result of the research, the author of the qualification paper concluded that the active musical activity of children and involvement in musical games contributes to the formation of musical memory. An important aspect of this topic is that children remember song lyrics more easily and quickly than poems. In the research there were used B. Brice, A. Līduma, I.Vilde and other authors' works. The work is written on 22 pages, it contains 3 tables, 2 images and 3 appendices, 19 sources are used. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Mūzika | |
dc.subject | Atmiņa | |
dc.subject | Veidošanās | |
dc.subject | 6-7 gadi | |
dc.title | Muzikālās atmiņas veidošanas bērnam 6-7 gadi | |
dc.title.alternative | Formation of musical memory in a child 6-7 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |