• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana Montesori pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-99134-Zalite_Sintija_sz21050.pdf (600.7Kb)
Author
Zālīte, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Sintija Zālīte Darba nosaukums: 3-5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana Montesori pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: teorētiski un empīriski izzināt 3-5 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās pilnveides iespējas Montesori pirmsskolas izglītības iestādē. Īss pētījuma saturs: pētījums sastāv no divām daļām - teorētiskā un empīriskā. Teorētiskajā daļā tiek aprakstīta un analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, kas ir pašapkalpošanās prasmes un, kādas pašapkalpošanās prasmes ir jāprot 3-5 gadus veciem bērniem. Empīriskās daļas pētījums norisinās divās daļās – aptauja un pedagoģiskie novērojumi. Empīriskajā daļā tiek novērota pašapkalpošanās prasmju attīstība 3-5 gadus veciem bērniem. Rezultātu apraksts: vai, ja 3-5 gadus veciem bērniem būs nodrošināta viņu attīstībai atbilstoši iekārtota vide un atbalstošs skolotājs, tad bērni veiksmīgi attīstīs pašapkalpošanās prasmes? Nobeigumā tiek veikti secinājumi par pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu Montesori pirmsskolā. Pētījuma darba lapaspušu skaits: 42 Attēlu skaits: 11 Tabulu skaits: 3 Bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 22 Pielikumu skaits: 2
 
Author: Sintija Zālīte The theme of the qualification paper: promotion of self-service 3-5year old children in a Montessori pre-school education institution. The aim: to theoretically and empirically find out the possibilities of self-care development of 3-5 years old children in a Montessori perschool educational institution. Short research content: the study consists of two parts – theoretical and empirical. The theoretical part describes and analyzes the pedagogical psychological literature. Based on the findings of various authors, it is concluded what self-care skills are and what self-care skills 3-5 years old children should know. The study of the empirical part takes place in teo parts-pedagogical observations and a survey. In the empirical part, the development of slf-care skills un 3-5 year old children is observed. Description of the results: or if 3-5-year-old children are provided with an environment designed according to their development and a supportive teacher, then the children will successfully develop self-care skills? In the end, conclusions are made about promoting self-care skills in Montessori perschool. Reaserch job page count: 42 Number of pictures: 11 Number of tables: 3 The number of items in the bibliographic list: 22 Number of attachments: 2
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69024
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV