Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni 2-3 gadus veciem bērniem
Author
Gaidlazda, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Eva Gaidlazda Kvalifikācijas darba tēma: “Bērna pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmieni 2-3 gadus veciem bērniem” Pētījuma mērķis: izpētīt un analizēt 2-3 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstības veicināšanas paņēmienus. Pētījuma jautājums: Vai kustību rotaļu izmantošana veicina 2-3 gadus vecu bērnu pašapziņu ? Tēma ir aktuāla pedagogiem un vecākiem, jo bērnu pašapziņas veicināšana ir pamats bērnu tālākajai attīstībai un dzīvei. Darba autore nolēma izpētīt pašapziņas veicināšanas metodes un pārbaudīt bērnu vecāku zināšanas sava bērna pašapziņā. Kvalifikācijas pirmajā daļā tiek pētīti un analizēti pedagoģijas un psiholoģijas teorija (B. Brice, M. Montessori, G. Svence) par Montesori, rotaļas un lomu spēļu ietekme uz bērnu pašapziņu. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās piecpadsmit 2-3 gadus veci bērni. Tika izstrādāti kritēriji pētījuma sākumā, novērtēti un izvēlētas rotaļas un spēles pēc šiem kritērijiem. Pētījuma sākumā bērnu vecākus informēja un tie piedalījās pētījuma tapšanā atbildot uz anketas jautājumiem. Pētījuma beigās, veikta atkārtota bērnu pašapziņas novērtēšana un salīdzināšana. Rezultāti tika analizēti un apkopoti 3 tabulās un 8 attēlos. Pētījuma rezultāti bija pozitīvi- kustību rotaļas izmantošana veicināja 2-3 gadus vecu bērnu pašapziņas attīstīšanos. Atbilde uz pētījuma jautājumu tika saņemta. Atslēgas vārdi: pašapziņa, bērna attīstība, pirmsskolas iestāde, pirmsskolas vecuma bērni, pašapziņa attīstības līmenis. Kvalifikācijas darba apjoms: 37 lappuses,8 tabulas, 2 pielikumi, 44 informācijas avoti. Author of the qualification work: Eva Gaidlazda The topic of the qualification work: "Methods of promoting the development of child's self-confidence for 2-3-year-old children" The purpose of the research: to investigate and analyze the methods of promoting the self-confidence of 2-3-year-old children in the preschool educational institution "X". The question of the research: Does the use of movement toys promotes the self-confidence of 2-3-year-old children in a preschool educational institution? The topic is relevant for educators and parents, because promoting children's self-confidence is the basis for children's further development and life. The author of the work decided to study the methods of promoting self-confidence and check the knowledge of parents of children about their child's self-confidence. In the first part of the qualification, the effects of play and role-playing on children's self-confidence are studied and analyzed by scientists of pedagogy and psychology theory (B. Brice, M. Montessori, G. Svence) about Montessori, plays, role games. In the second part of the qualification work, an empirical study is conducted, in which fifteen 2-3-year-old children participated. Criteria were developed at the beginning of the study, toys and games were evaluated and selected according to these criteria. At the beginning of the study, the parents of the children were informed and they participated in the creation of the study by answering questionnaire questions. At the end of the study, a repeated evaluation and comparison of children's self-confidence was carried out. The results were analyzed and summarized in 3 tables and (?) figures. The results of the study were positive - the use of movement play contributed to the development of self-confidence of 2-3-year-old children. The answer to the research question was received. Key words: self-confidence, child development, preschool institution, preschool children, level of self-confidence development. Scope of qualification work: 37 pages, 8 tables, 2 appendices, 44 sources of information.