Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1.vecumposma bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Lindemane, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore : Ingrīda Lindemane. Kvalifikācijas darba tēma: Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana 1. vecumposma bērniem pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un analizēt 1.vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā un praktiskā izmēģinājuma darbībā pārbaudīt to praksē. Darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā autore apskata un analizē pedagoģijas, psiholoģijas un zinātnisko literatūru par 1. vecumposma bērnu attīstību, pašapkalpošanās prasmēm un to sekmēšanas iespējām pedagoģiskajā procesā. Empīriskajā daļā tiek praktiski pētītas konkrētas bērnu grupas pašapkalpošanās prasmes. Pētījumā piedalās 12 bērni, tas ilga divus mēnešus. Tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem darba autore novērtē bērnu prasmes pētījuma sākumā. Tālāk tiek izstrādāts pedagoģisko pasākumu un metožu kopums, ar kuru palīdzību tiks sekmētas bērnu pašapkalpošanās prasmes. Pētījuma noslēgumā bērnu prasmes atkārtoti tiek novērtētas pēc sākotnēji izvirzītajiem kritērijiem. Analizējot iegūtos datus, tiek gūts apstiprinājums izvirzītajam pētījuma jautājumam – mērķtiecīga pedagoģiskā procesa organizēšana sekmē 1. vecumposma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību un pilnveidošanos. Kvalifikācijas darba apjoms ir 49 lpp. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, 26.attēliem, 9.tabulām un 34 literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, prasmju sekmēšana, 1. vecumposms, pirmsskola Author: Ingrīda Lindemane. Title of the qualification paper: Facilitation of self-service skills in early childhood educational process. Qualification paper`s superior: Dr.paed Inga Stangaine Qualification paper`s main goal: do theoretical research and analyse early childhood selfservice further development and options in educational process, and within practical application, verify it. Key words: self-service skills, development of skills, early education. Paper consists of theoretical and empirical research. In theoretical part, the author analyses pedagogical, psychological, and scientific literature about early childhood children`s development, self-service skills, and it`s further development options during pedagogical process. In empirical research section, particular group of children were studied regarding their self-service skills. 12 children participated in research, and it was two months long. Criteria was developed, which the research was based on and how the author could evaluate skills in the beginning of the research. Afterwards, pedagogical approaches were developed, that with their help self-service skills could be further developed. By the end of the research children were evaluated one more time, based on first criteria. After analysing the data, conclusion of the research is that purposefully organizing pedagogical process, further develops early childhood self-service skills and it`s development. Qualification paper consists of introduction, 2 sections, 7 subsections, 26 images, 9 tables and 35 bibliographic units.