• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skaitāmpanti 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-99165-Bindre_Ilze_ib21232.pdf (620.2Kb)
Author
Bindre, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats: Skaitāmpanti 3-4 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai. Kvalifikācijas darba autore: Ilze Bindre Darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 3-4 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguvi iepazīstoties ar skaitāmpantiem. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā autore ir teorētiski analizējusi psihologu un pedagogu atziņas par 3-4 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību, matemātiskajām prasmēm un skaitāmpantiem to nozīmi matemātisko prasmju sekmēšanai. Empīriskajā daļā ir aprakstītas izmantotās pētījuma metodes,ir veikts pētījums par bērnu zināšanām pirms un pēc pētījuma, praktiskais darbs ar bērniem un pedagoģiskā analīze. Darba saturs: 30 lpp,4 attēli, 6 tabulas,30 izmantotie literatūras avoti, 3 pielikumi. Pētījuma jautājums: Kad skaitāmpanti sekmē bērna matemātisko prasmju apguvi pirmsskolā? Atslēgas vārdi : matemātika, 3-4gadu veci bērni, skaitāmpanti, matemātisko prasmju sekmēšana.
 
Subject of qualification work: nursery rhymes for developing mathematical skills of children aged 3-4. Author of the qualitfication work: Ilze Bindre Aim of the work: to theoretically analysed and practically study the mathematical skills of 3-4 years old children using nursery rhymes. Qualification work consist of two parts. Theoretical parts and empirical parts. The theoretic part , author has theoretically analysed the theoretical findings of educator and psychologists on the psychological development, mathematical skills of children age 3-4 and nursery rhymes. The empirical section describes the study methods, the research on the knowledge befor an after the study is carried out, practical work with children and pedagogical analysis. Work content: 30 page, 4 pictures, 6 tables, the number of liters used is 30 , 3 appendixes. Question of study: when nursery rhymes developing mathematical skills in pre-school? Keywords: mathematics, 3-4 years old children, nursery rhymes, developing mathematical skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69034
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV