• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5 gadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-99166-Kindyalova_Alexandra_ak21383.pdf (882.6Kb)
Author
Kindyalova, Alexandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma “5 gadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā ”. Bērniem ir grūti izteikt savas emocijas un jūtas verbāli, un vizuālā māksla piedāvā alternatīvu veidu, kā paust un izprast šīs emocijas. Vizuālā māksla ne tikai palīdz bērniem izteikties, bet arī veicina radošumu un attīsta svarīgas prasmes. Tā ir arī izcila platforma, kurā bērni var dalīties savos pārdzīvojumos un komunicēt ar apkārtējiem. Pedagogi, izmantojot vizuālo mākslu, atbalsta bērnu emocionālo labklājību un palīdz tiem izprast un risināt jūtas. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmējas 5 gadīgu bērnu emocionālais pārdzīvojums. Kvalifikācijas darbā teorētiskajā daļā tiek aplūkots emocijas, kā tās izpaužas, kādi ir signāli, kā pedagogs var saprast vai bērniem ir emocionālais pārdzīvojums. Tāpat tiek izskaidrots emociju būtību un izpausmes veidus. Tiek iesaistīti autoru atziņas un pētījumu rezultāti, lai sniegtu plašāku priekšstatu par šo tēmu. Tiek definēts, kas tieši ir emocijas un kā tās tiek saprastas no psiholoģiskā un bioloģiskā viedokļa. Tiek aplūkoti kritēriji, pēc kuriem var vērtēt vai ir emocionāli pārdzīvojumi nodarbības laikā vizuālajā mākslā. Teorētiskās daļas 2.nodaļā tiek apskatītas vadlīnijas un pirmsskolas programma saistītas ar vizuālu mākslu un metodes lai palīdzētu attīstīt motivāciju un interesi vizuālajā mākslā. 3.nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kur bija novēroti piecgadīgi bērni nodarbības laikā vizuālajā mākslā pirmsskolas iestādē, izmantojot izstrādātos kritērijus, pēc kuriem ir iespējams vērtēt un novērot emocijas pārdzīvojumus. Tiek pētīts, kā pedagogs var veicināt bērnu emocionālo izpratni, piedāvājot piemērotas aktivitātes un veidojot atbalstošu vidi. Tiek ieviesti un salīdzināti dažādus pedagogu un pētnieku viedokļus par emocionālo pieredzi pirmsskolā. Tika analizēti dati un izdarīti secinājumi. Atslēgvārdi: emocijas, pārdzīvojums, vizuālā māksla, pirmsskola. Kvalifikācijas darbā: 37 lpp., 3 attēli, 9 tabulas, 22 avots.
 
The topic of the qualification work "5 years children's emotional experience consequences in visual arts in preschool". This is difficult for children to express their emotions and feelings verbally, and visual art offers an alternative way to express and understand these emotions. Visual art not only help children express themselves, but also encourage creativity and develop important skills. It is also an excellent platform for children to share their experiences and communicate with others. A teacher use the visual art to support children's emotional well-being and help them understand and deal with feelings. The aim of the work is to theoretically find out and practically test how the emotional experience of 5-year-old children can be explored in visual art in preschool. Emotions are considered in the theoretical part of the qualification work, how they are manifested, what are the signals, how a teacher can understand whether children have an emotional experiences. It also explains the nature and ways of expression of emotions. Authors' insights and research results are included to provide a broader picture of the topic. What exactly emotions are and how they are understood from a psychological and biological point of view is defined. The criteria that can be used to evaluate whether there are emotional experiences during a lesson in visual art are considered. In the 2nd chapter of the theoretical part, the guidelines and preschool program related to visual art and methods to help develop motivation and interest in visual art are reviewed. Chapter 3 describes the empirical study, where five-year-old children were observed during a lesson in visual art in a preschool institution, using developed criteria, according to which it is possible to evaluate and observe emotional experiences. It is studied how a teacher can promote children's emotional understanding by offering suitable activities and creating a supportive environment. Different opinions of teachers and researchers about emotional experiences in preschool are introduced and compared. Data were analyzed and conclusions drawn. Keywords: emotions, experience, visual art, preschool. Qualification work thesis: 37 pages, 3 images, 9 tables, 22 sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69035
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV