Sižeta- lomu rotaļas konfliktu risināšanas prasmju attīstībai bērniem pirmsskolas izglītības trešajā posmā
Author
Tenberga, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
“Sižeta- lomu rotaļas konfliktu risināšanas prasmju attīstībai bērniem pirmsskolas izglītības trešajā posmā” darba autore Laila Tenberga, darba vadītāja Latvijas Universitātes profesore Dr. paed. Prof. Ilze Miķelsone. Darbā analizēts – jēdziens “konflikts”, izstrādāts jēdziena teorētiskais apkopojums, analizēti faktori, kas sekmē konliktu rašanos un apkopota informācija par sižeta- lomu rotaļu nozīmi konfliktu risināšanas prasmju attīstībā. Pētnieciskajā daļā veikts pētījums, kura laikā tika novērotas pirmsskolas bērnu grupas ‘’X’’ konfliktrisināšanas prasmes pētījuma sākumā, novērotas aktuālākās lomu rotaļas un biežākie konfliktu cēloņi grupā “X”. Bērnu ikdienā ieviestas sižeta – lomu rotaļas ar mērķi attīstīt bērnos prasmi risināt konfliktus. Iegūtie rezultāti tika apkopoti un izdarīti secinājumi. Darba mērķis – novērot biežākos konfliktu cēloņus pirmsskolas grupā ‘’X’’ un ieviest tos sižeta – lomu rotaļā, lai attīstītu bērnos prasmes risinat konfliktus. Atslēgas vārdi: konflikts, sižeta - lomu rotaļas, pirmsskolas izglītības trešā posma bērni, mijiedarbība, sadarbība. Kvalifikācijas darba apjoms: 53 lpp, 11 attēli, 7 tabulas, 3 pielikumi, 42 literatūras un avoti. “Plot - role play for developing conflict resolution skills for children in the third phase of pre-school education” author Laila Tenberga, Head of Labour Professor Dr. paed of the University of Latvia. Prof Ilze Miķelsone. The work analyses – the concept of “conflict”, a theoretical abstract of the concept, analysis of factors that contribute to the creation of confrontations and collection of information on the role played by the plot in the development of conflict resolution skills. The research part carried out a study during which the conflicting skills of the preschool children group 'X' were observed at the beginning of the study, the most current role plays and the most common causes of conflict in group 'X' were observed. Children's dayto-day plot-role games have been introduced with the aim of developing the skills of children to resolve conflicts. results obtained were summarised and conclusions drawn. The objective of the work is to observe the most common causes of conflicts in the pre-school group 'X' and introduce them into the role of the plot in play in order to develop skills in developing conflicts in children. Key words: conflict, plot - role play, children in phase three of pre-school education, interaction, collaboration. Volume of the paper: 53 pages, 11 images, 7 tables, 3 annexes, 42 literary sources .