dc.contributor.advisor | Romenkova, Valentīna | |
dc.contributor.author | Andersone, Kristīne | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:22Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 99173 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69040 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba temats: “Sīkās pirkstu motorikas attīstība 2-3 gadus veciem bērniem.” Darba autore: Kristīne Andersone Darba zinātniskā vadītāja: Dr. psych. Valentīna Romenkova Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā 2-3 gadīgi bērni, spēj attīstīt sīko pirkstu motoriku ar dažādu metožu palīdzību. Darba tēma ir aktuāla, jo daudziem bērniem nav attīsta sīkā pirkstu motorika, un daudzi vecāki nemaz tam nepievērš uzmanību, vai pat nezina kā un ko darīt. Sīko pirkstu motoriku jau var attīstīt bērniem jau zīdaiņa vecumā veicot viņiem masāžas. Pirmsskolas izglītības iestādē skolotāja nevar visiem 20 bērniem nodrošināt pilnvērtīgu sīkās pirkstu motorikas attīstību, ja vecāki mājās neko ar bērnu nedara. Tāpēc izvēlējos šo tēmu un pētījuma daļā ir izstrādātas metodes un paņēmieni, kā var radoši darboties un pavadīt laiku ar bērnu un pie tam vēl attīstīt bērna pirkstu motoriku. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek analizēti un pētīti pedagoģijas zinātnieku un psihologu atziņas par sīko pirkstu motorikas attīstību 2-3 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums, kurā piedalījās 15 bērni vecumā 2-3 gadi. Tika izstrādāti kritēriji pēc kuriem empīriskā pētījuma sākumā tika veikta bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstības novērtēšana. Pētījuma beigās, tika veikta atkārtota bērnu sīkās pirkstu motorikas novērtēšana. Rezultāti tika atspoguļoti tabulās un attēlos. Pētījuma jautājums, kas tika izvirzīts rakstot darbu : Kādas metodes veiksmīgāk var izmantot 2-3 gada veciem bērniem sīkās pirkstu motorikas attīstībā ,atbilde ir ka visas izstrādātās metodes un kritēriji ir veiksmīgi un attīsta bērniem sīko pirkstu motoriku. Ja to dara un attīsta katru dienu ilgtermiņā. Pētījumā beigās bērniem labi rezultāti bija darbā ar papīru, pirkstu kustīgumu un pirkstu precizitāti. Atslēgas vārdi: sīkā pirkstu motorika, attīstība,2-3 gadus veci bērni, vecumposms, metodes. Darba apjoms: 32 lappuses, 2 attēli, 6 tabulas, 19 literatūras avoti. | |
dc.description.abstract | The subject of the qualification work: "Development of fine motor skills of the fingers in 2-3 year old children." The author: Kristīne Andersone The scientific supervisor: Dr. psych. Valentīna Romenkova The target: To theoretically find out and practically check how 2-3 year old children are able to develop the fine motor skills using different methods. This topic is relevant, because many children have not developed the fine motor skills and many parents do not pay attention to it at all, or even do not know how and what to do. Fine motor skills can be developed already to infants by giving them massages. In a preschool the teacher cannot provide 20 children with full development of fine motor skills, if parents do not practice it with their children at home. That is why I chose this topic and in my research there have been developed methods and techniques on how to work and spend time with children creatively at the same time developing their fine motor skills. The qualification work consists of two parts: the theoretical part and the empirical part. In the first part of the qualification work, the findings from pedagogic scientists and psychologists are analysed and studied of fine motor skills in 2-3 year old children development. In the second part of the qualification work an empirical study is conducted, in which participated 15 children age of 2-3 years. Criteria were developed at the beginning of the empirical study according to which the assessment of development of children’s fine motor skills was carried out. At the end of the study the children’s fine motor skills were re-evaluated. The results were presented in tables and figures. Question of the research was raised while writing the paper: What methods can be used more successfully for 2-3 year old children in their development of fine motor skills. The answer is that: all methods and criteria are successful on children’s fine motor skills development if done daily and for a long time. At the end of the study the children had good results in working with paper, finger mobility and finger accuracy. Key words: fine motor skills, development, 2-3 year old children, age, methods. Workload: 32 pages, 2 pictures, 6 tables, 19 references of literature. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | sīkā pirkstu motorika | |
dc.subject | attīstība | |
dc.subject | 2-3 gadus veci bērni | |
dc.subject | vecumposms | |
dc.subject | metodes | |
dc.title | Sīkās pirkstu motorikas attīstība 2-3 gadus veciem bērniem | |
dc.title.alternative | Development of fine motor skills of the fingers in 2-3 year old children | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |