Pirkstiņrotaļas kā 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicinātājs
Author
Bite, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Marija Bite Kvalifikācijas darba tēma: pirkstiņrotaļas kā 2 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju veicinātājs. Kvalifikācijas darba mērķis: veicināt 2 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmes pirmsskolas izglītības iestādē ar pirkstiņrotaļām. Teorētiskā daļa – literatūras apkopošana un analīze par bērnu pašapkalpošanās prasmēm, attīstības raksturojums. Darba autore analizē, cik svarīgas ir pašapkalpošanās prasmes un kā tās veicināt ar pirkstiņrotaļām. Empīriskajā daļā veiktie uzdevumi: 1. Novērošana (bērnu) – katrs bērns tiek novērots, novērošanas rezultātā tiek izstrādāti pašapkalpošanās prasmju kritēriji; 2. Pedagoģiskā izmēģinājumdarbība – lai veicinātu pašapkalpošanās prasmes, darba autore plānoja un īstenoja dažādas pirkstiņrotaļas visas dienas garumā; 3. Pētījumā iegūto datu analīze – tika analizēts bērnu pašapkalpošanās prasmju līmenis pētījuma sākumā/beigās. Darba autore uzskata, ka pētījuma jautājums ir guvis pozitīvu apstiprinājumu, t. i., ar pirkstiņrotaļām tiek veicinātas pašapkalpošanās prasmes. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, agrīnās bērnības vecumposms, novērojums, pirkstiņrotaļas. Darba saturs: 44 lapas, 6 attēli, 3 tabulas, 0 pielikumi, 62 literatūras avoti. The author of the work: Marija Bite Qualification paper topic: finger games as promoter of self-service skills for 2- to 3- year- olds kids Objective of qualification work: promote self-service skills of 2 – 3 year olds in pre-preschool education with finger games. Theoretical part: compilation and analysis of literature relating to children`s self-service skills, development characteristics. The author analyses the importance of self-service skills and how to promote them with finger games. Tasks carried out in the empirical part: 1. Observation (child) – each child is observed, as a result of observation self-sevice skill criteria are developed; 2. Pedagogical test activity – in order to promote self-service skills, the author planned and implemented various finger games throughout the day; 3. Analysis of data from the study – the child self-service skill level was analysed at the beginning/end of the study. According to the author of the work, the issue of the study has gained positive approval, i. e. self-service skills are encouraged through finger games. Key words: self-service skills, youngest preschool age, observation, finger games. The paper has: 44 pages, 6 images, 3 tables, 0 attachments, 62 literature sources.