Fiziskās aktivitātes 5-6 gadīgu bērnu veselīga dzīvesveida nodrošināšanai
Author
Ripa, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Kristiāna Ripa Darba nosaukums: Fiziskās aktivitātes 5-6 gadīgu bērnu veselīga dzīvesveida nodrošināšanai. Nekas nav svarīgāks par mūsu pašu veselību, mums pieaugušajiem tas ir jāieliek par pamatu bērna dzīvē, jau no paša piedzimšanas brīža. Un vesels – tas nozīmē piekopt veselīgu dzīvesveidu, kustēties un būt laimīgam. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt pirmsskolas vecuma bērnu fiziskās aktivitātes veselīga dzīvesveida nodrošināšanai. Lai sasniegtu darba mērķi tika analizētas teorētiskās atziņas par veselīgu dzīvesveidu, 5-6 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības, iespēju veicināt izpratni par veselīga dzīvesveida nodrošināšanu pirmsskolas izglītības iestādē, izstrādājot vērtēšanas kritērijus un līmeņus. Veicot pētījumu par fizisko aktivitāšu izmantošanu 5 - 6 gadīgu bērnu veselīga dzīvesveida īstenošanai, tika analizēta un salīdzināta bērna pieredze, izpratne un paradumi par veselīgu dzīvesveidu caur fiziskajām aktivitātēm. No pētījuma rezultātiem var secināt, ka pedagogam jābūt ļoti elastīgam, jāpielāgo daudz dažādu praktisku nodarbību caur fiziskajām aktivitātēm, sasaistot pedagoģisko procesu ar kustību un kustību rotaļām, veselīga dzīvesveida nodrošināšanai. Kvalifikācijas darba saturā ietilpst - 69 lpp., 7 tabulas, 36 attēli, 18 pielikumi. Atslēgas vārdi: veselīgs dzīvesveids, pirmsskola, 5-6 gadīgi bērni, fiziskās aktivitātes. Author: Kristiāna Ripa Title: Physical activities for ensuring a healthy lifestyle for 5-6 year old children Nothing es more important than own health, we adults need to put it at the heart of a child’s life, from the very moment they were born. And healthy-it means practising a healthy lifestyle moving and being happy. The purpose of the study: to theoretically and practicaly study yhe physical activities of preschool children for ensuring a healthy lifestyle. In order to achieve the goal of the work, theoretical knowledge about a healthy lifestyle, regulatities of the development of 5-6- year-old children, yhe possibility of promoting the understanding of the provision of a healthy lifestyle in a preschool educational institution were analyzed, developing evaluation criteria and levels. When conducting a study on the ude of physical activities for the implementation of a healthy lifestyle of 5-6- year – old children, the child’s\experience, undersanting and habits of a healthy lifestyle through physical activities were analyzed and compared. From the results of the research, it can be concluded that the pedagogue must be very flexible, adapt many different practical lessons thraugh physical activities, cennecting the pedagogical process with movement and movement games, to ensure a healthy lifestyle. The content pf the qualification paper includes- 69 pages 6 tables 36 figures, 18 appendices . Keywords: healthy lifestyle, preschool, 5-6 year old children, physiacal activities.