1. - 3. klašu skolēnu sociāli emocionālo kompetenču veidošana klases stundās
Author
Neimane, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Līga Neimane veic pētījumu par 1. – 3. klašu skolēnu sociāli emocionālo kompetenču veidošanu klases stundās. Bakalaura darba mērķis ir izzināt 1. – 3. klašu skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanas iespējas, izmantojot atbilstošas metodes un paņēmienus, kas balstīti uz teorētiskās daļas atziņām. Darba autore izveidoja sociāli emocionālo kompetenču veidošanas programmu klases stundām, kas tika īstenota “X” pamatkolas 3. klasē. Pētījumā piedalījās 12 “X” pamatskolas 3. klases skolēni, kuri tika novēroti un aptaujāti pirms un pēc pētījuma veikšanas, lai būtu saskatāma sociāli emocionālo prasmju atīstības dinamika. Iegūtie rezultāti liecina, ka izstrādātā programma uzlabo skolēnu sociāli emocionālās prasmes. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, darba apjoms ir 49 lappuses, 4 pielikumi, 12 attēli un 2 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu skaits ir 49. Atslēgvārdi: sociāli emocionālās prasmes, klases stunda, sociāli emocionālo kompetenču veidošana, sociāli emocionālā attīstība. Līga Neimane is conducting research on the development of social-emotional competencies in 1st to 3rd-grade students during classroom lessons. The aim of bachelor's thesis is to explore the possibilities of developing social-emotional skills in 1st to 3rd-grade students using appropriate methods and approaches based on the insights from the theoretical part. The author of the thesis has created a program for developing social-emotional competencies during classroom lessons, which was implemented in the 3rd grade of "X" primary school. The study involved 12 students from the 3rd grade of "X" primary school, who were observed and surveyed before and after the research to illustrate the dynamics of the development of social-emotional skills. The results indicate that the developed program enhances students' social-emotional skills. The bachelor's thesis consists of theoretical and empirical parts, with a total length of 49 pages, 4 appendices, 12 images, and 2 tables. The number of references and sources used is 49. Keywords: social-emotional skills, classroom lessons, development of socialemotional competencies, social-emotional development.