• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

1. - 3. klašu skolēnu sociāli emocionālo kompetenču veidošana klases stundās

Thumbnail
View/Open
299-99272-Neimane_Liga_ln19007.pdf (1.791Mb)
Author
Neimane, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Līga Neimane veic pētījumu par 1. – 3. klašu skolēnu sociāli emocionālo kompetenču veidošanu klases stundās. Bakalaura darba mērķis ir izzināt 1. – 3. klašu skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanas iespējas, izmantojot atbilstošas metodes un paņēmienus, kas balstīti uz teorētiskās daļas atziņām. Darba autore izveidoja sociāli emocionālo kompetenču veidošanas programmu klases stundām, kas tika īstenota “X” pamatkolas 3. klasē. Pētījumā piedalījās 12 “X” pamatskolas 3. klases skolēni, kuri tika novēroti un aptaujāti pirms un pēc pētījuma veikšanas, lai būtu saskatāma sociāli emocionālo prasmju atīstības dinamika. Iegūtie rezultāti liecina, ka izstrādātā programma uzlabo skolēnu sociāli emocionālās prasmes. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, darba apjoms ir 49 lappuses, 4 pielikumi, 12 attēli un 2 tabulas. Izmantotās literatūras un avotu skaits ir 49. Atslēgvārdi: sociāli emocionālās prasmes, klases stunda, sociāli emocionālo kompetenču veidošana, sociāli emocionālā attīstība.
 
Līga Neimane is conducting research on the development of social-emotional competencies in 1st to 3rd-grade students during classroom lessons. The aim of bachelor's thesis is to explore the possibilities of developing social-emotional skills in 1st to 3rd-grade students using appropriate methods and approaches based on the insights from the theoretical part. The author of the thesis has created a program for developing social-emotional competencies during classroom lessons, which was implemented in the 3rd grade of "X" primary school. The study involved 12 students from the 3rd grade of "X" primary school, who were observed and surveyed before and after the research to illustrate the dynamics of the development of social-emotional skills. The results indicate that the developed program enhances students' social-emotional skills. The bachelor's thesis consists of theoretical and empirical parts, with a total length of 49 pages, 4 appendices, 12 images, and 2 tables. The number of references and sources used is 49. Keywords: social-emotional skills, classroom lessons, development of socialemotional competencies, social-emotional development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69058
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV