Pašapkalošanās prasmju sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolas bērniem 1.posmā
Author
Krūmiņa, Regīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ummere-Tillberga, Linda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Regīna Krūmiņa Darba nosaukums: Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolas bērniem 1. posmā Darba mērķis: noskaidrot pirmsskolas 1.posma bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstīšanas veicināšanu kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā. Izvirzītā aktualitāte pētījumam ir sākotnējo jauna skolotāja, kuram nav pieredzes pedagoģijā, zināšanu strukturēta izveide. Pirmais mācību gads pirmsskolā ir izaicinājums visām iesaistītajām pusēm. Izvēloties sasniegt izvirzītos mācību mērķus rodas daudz jautājumu. Šis pētījums palīdz izprast un gūt iespaidu 2 – 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju līmeni vizuālajā mākslā. Apskatītas prasmes, kā roku mazgāšana pēc nodarbības, otas skalošana un ūdens traukā ieliešana. Bērni nespēj tikai pēc verbāla aicinājuma izpildīt darbību, nepieciešams to demonstrēt un papildināt ar stāstījumu, un darīt kopā ar bērniem. 1.posmā svarīgi prasmes veicināt kopīgā darbībā ar pedagogu, jo tas sekmē pašapkalpošanās prasmes šajā jomā. Pedagoģisko darbību ietekmējošs faktors pētījumā atklājās bērnu ģimenē lietotā valoda. Pētījuma kopējais apjoms 50 lpp., attēlu skaits 9 un tabulu skaits 2, bibliogrāfiskais saraksts veido 44 vienību skaitu. Pielikumu skaits 6. The author: Regina Krumina The title: Promoting self-care skills in visual arts for preschool children in the 1st satge. Purpose of work: To find out the promotion of the development of preschool children’s self service skills in the art of cultural understanding and self- expression in the field of learning. The topicality of the research is the structured creation of initial konwledge of a new teacher who has no experience in pedagogy. The first year of preschool education is a challenge for all parties involved. Many questions arise when choosing to achieve the set learning goals. This study helps to understand and gain an impression of the level of self-care skills of 2-3 year old children in visual arts. Skills such as washing hands, after class, rinsing the brush and pouring water in to the container are covered. Children are not able to perfom the action only after a verbal invitation, it is necessary to demonstrate it and suppliment it with a story, and do it together with the children. In the 1st stage important skills should be promoted in join activities with the teacher, as this promotes self-service skills in the area. The language used in children’s family was revealed in the study as a factor influencing the pedagogical activity. The total volume of the study is 50 pages, the number of images 9 and number of tables 2, the bibliographic list make up the number of 44 items. Number of attachments 6.