dc.contributor.advisor | Latkovska, Evija | |
dc.contributor.author | Froļcova, Olga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:28Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:28Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 99399 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69079 | |
dc.description.abstract | Pētījuma mērķis ir izpētīt ārpusskolas saskarsmi ar angļu valodu skolēnu vārdu krājuma apguves veicināšanai 4. klasē. Vārdu krājuma paplašināšana ir nozīmīga jebkuras valodas apguves panākumos, uzsverot nepieciešamību koncentrēties uz tā bagātināšanu. Pētījums tika veikts vienā no Rīgas vidusskolām. Pētījuma izlasi veidoja trīs 4. klases skolēni ar labām akadēmiskajām zināšanām un viņu vecāki. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veikts gadījuma pētījums. Tika izmantotas šādas datu vākšanas metodes: anketēšana, kurā piedalījās skolēni un viņu vecāki; daļēji strukturēta intervija ar skolēniem un viņu vecākiem, lai noskaidrotu respondentu vēlmes un paradumus attiecībā uz ārpusskolas saskarsmi ar angļu valodu; un diagnosticējošie vārdu krājuma testi, lai iegūtu pierādījumus par viņu bagātinātajām angļu valodas vārdu krājuma zināšanām. Tika atklāts, ka visi trīs skolēni aktīvi iesaistījās ārpusskolas angļu valodas aktivitātēs, pievēršoties animācijas filmu, filmu, video skatīšanai un interaktīvu datorspēļu spēlēšanai. Turklāt analizētie dati atklāja, ka minētā angļu valodas ārpusskolas saskarsme pozitīvi ietekmē viņu vārdu krājuma apguvi un attīstību. Rezultāti parādīja animācijas filmu, filmu un spēļu potenciālu kā mācību līdzekli, kas var paplašināt vārdu krājumu un uzlabot jauno izglītojamo zināšanu līmeni. Tomēr dati arī uzsvēra nepieciešamību pēc skolotāja kontroles skolēnu mācībās, lai izvairītos no dažādām gramatiskām kļūdām. Interaktīvo datorspēļu pozitīvās ietekmes uz 4. klases skolēnu vārdu krājuma apguvi apzināšana sniedz iespēju tālākai izpētei par dažādu spēļu platformu izmantošanu jebkura skolas vecuma skolēna veiksmīgai angļu valodas apguvei. | |
dc.description.abstract | The aim of present research is to examine out-of-school exposure to English to foster students’ vocabulary learning in Grade 4. The expansion of vocabulary holds paramount importance in the success of acquiring any language, underscoring the necessity to focus on its enhancement. The research took place in one of Riga secondary schools. The research sample consisted of three Grade 4 students with good academic knowledge and their parents. To achieve the research aim, a case study was carried out. The following data collection methods were used: a questionnaire, completed by students and their parents; a semi-structured interview with the students and their parents to find out respondents' preferences and habits regarding out-of-school exposure; and diagnostic vocabulary tests to get evidence of their enriched English vocabulary knowledge. It was discovered that all three students were actively involved in out-of-school English language activities focusing on watching animated movies, films, videos, and playing interactive computer games. Moreover, the analysed data revealed that the mentioned out-of-school exposure to English has a positive effect on their vocabulary acquisition and development. The results showed the potential of animated movies, films, and games as a learning tool that can expand vocabulary and improve the level of knowledge of young learners. However, the data also emphasised the need for teacher control in students’ learning to avoid various grammatical errors. Identification of the positive influence of interactive computer games on vocabulary acquisition of Grade 4 students provides an opportunity for further research into the use of various gaming platforms for any school-age student’s successful learning of the English language. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | vārdu krājuma apguve | |
dc.subject | jaunākā skolas vecumposma skolēni | |
dc.subject | ārpusskolas saskarsme ar angļu valodu | |
dc.subject | formālā mācīšanās | |
dc.title | Ārpusskolas saskarsme ar angļu valodu skolēnu vārdu krājuma apguves veicināšanai 4. klasē | |
dc.title.alternative | Out-of-School Exposure to English to Foster Students’ Vocabulary Learning in Grade 4 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |