• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DRĀMAS PAŅĒMIENI VIDUSSKOLĒNU RADOŠĀS RAKSTĪŠANAS PRASMJU PILNVEIDEI ANGĻU VALODAS KĀ SVEŠVALODAS ĀRPUSSTUNDU NODARBĪBĀS

Thumbnail
View/Open
299-99415-Ho_Vladislava_vh19009.pdf (32.99Mb)
Author
Ho, Vladislava
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētīti drāmas paņēmieni vidusskolēnu radošās rakstīšanas pilnveidei angļu valodā kā svešvalodā, uzsverot radošumu kā 21. gadsimta caurviju prasmi. Drāmas paņēmieni jau iepriekš ir pētīti runāšanas un klausīšanās kontekstā, taču šis pētījums uzsvar radošās rakstīšanas prasmju pilnveidi. Radošā rakstīšana ir visgrūtākais rakstīšanas veids, kam ir nepieciešamas augstāka līmeņa domāšanas prasmes. Pētījums koncentrējas uz izaicinājumiem, ar kuriem skolēni saskaras, lai sekmētu savu radošumu, un iespējām, kā viņus iesaistīt ar drāmu saistītās aktivitātēs, tādējādi pārvarot šos šķēršļus. Šim nolūkam tika veikta astoņu nedēļu gadījuma izpēte ārpusskolas drāmas un radošās rakstīšanas kluba ietvaros. Pētījumā piedalījās 11. klases skolēni, kuri tika iesaistīti drāmas aktivitātēs, balstītas uz Džordža Bernarda Šova lugas “Pigmalions”. Katrā nodarbībā tika īstenots cits drāmas paņēmiens, skolēni strādāja grupās, pāros un individuāli. Lugas lasīšanas uz izspēlēšanas procesā iegūtās zināšanas un vārdu krājums tika izmantots skolēnu radošajā rakstīšanas darbā. Noslēgumā skolēni reflektēja par savu darbu un analizēja drāmas paņēmienus, uzdevumus un procesā izmantotos materiālus, kas papildināja skolēnu radošo darbu analīzes rezultātus un pētījumam deva nozīmīgus datus. Skolēni izrāda interesi par līdzīga pulciņa pastāvēšanu skolā un atzīst drāmas paņēmienu efektivitāti radošās rakstīšanas prasmju pilnveidei. Skolēni demonstrē neatlaidību, pārvarot radošuma un pašizpausmes šķēršļus, kas saistīti ar valodas apguvi un ne tikai ar to.
 
The Bachelor’s Thesis explores drama techniques and their contribution to improving secondary school students’ creative writing skills in English as a foreign language with emphasis on creativity being a 21st century transversal skill. Drama techniques have been researched before in the context of speaking and listening; the current study puts emphasis on the creative writing skill improvement which is the most difficult form of writing as it requires higher order thinking skills. The research focuses on challenges students face to enhance their creativity and possible ways for them to be involved in drama related activities, thus, overcoming those obstacles. An eight week case study in a form of extracurricular drama and creative writing club was conducted for that purpose. The participants of the study were Grade 11 students who were engaged in drama activities based on George Bernard Shaw’s drama-play “Pygmalion”. A different drama technique was implemented each lesson, students worked in groups, pairs and individually. The gained knowledge from the reading and acting out the drama-play plot and obtained vocabulary was used in students’ creative writing work. After the course, the participants reflected on their own work and analysed drama techniques, course assignments and materials used in the process, which provided important data for the research in addition to students’ creative work analysis. There is a significant interest in a similar club existence at school and the students' acknowledgement of drama techniques effectiveness in creative writing skill improvement. The students demonstrate perseverance in overcoming creative blocks and self-expression barriers related to language acquisition and beyond.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69081
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV