Darba instrukcijas skolēnu tehniskās rakstīšanas prasmju uzlabošanai profesionālajā izglītībā
Author
Strumskis, Imants
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīts, kā var uzlabot 12. klases skolēnu tehniskās rakstīšanas prasmes, izmantojot darba instrukcijas profesionālās vidējās izglītības moduļos, kas ietver biznesa angļu valodas saturu. Gadījuma pētījuma gaitā tika izmēģināti un novērtēti izstrādātie rakstīšanas vingrinājumi. Pētījuma izlase sastāvēja no 12. klases 19 skolēniem, kuri iegūst profesionālo vidējo izglītību grāmatvedības un mazumtirdzniecības jomā vienā no Latvijas profesionālajām izglītības iestādēm. Pētījuma rezultāti liecina, ka darba instrukciju izveidē skolēni bija radoši, tomēr grūtības sagādāja terminoloģijas lietojums, kā arī struktūras un pragmatikas īpatnības. Pēc papildu rakstīšanas uzdevuma, iepriekš minēto grūtību pārvarēšanā bija vērojams progress. Jomu speciālisti grāmatvedībā un izglītībā atzina, ka darba instrukciju izveide ir būtiska karjeras prasme un to būtu nepieciešams apgūt profesionālajā vidējā izglītībā. Bachelor Thesis explores how Form 12 students’ technical writing skills in the English language can be improved by applying activities of work instructions (WIs) in professional secondary education modules encompassing Business English content. A case study was conducted to test and assess the devised writing exercises. The research sample consisted of 19 Form 12 students of one of professional secondary schools in Latvia acquiring their professional education in accounting and retail management. The research findings indicated that creation of WIs was successful in terms of creativity but challenging in terms of vocabulary, structure and pragmatics where improvement was observed after additional targeted writing task. Experts in accounting and education acknowledged WI creation abilities as crucial career skills and encouraged inclusion of such exercises in professional secondary education programmes.