Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evija
dc.contributor.authorOzola, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:30Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:30Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99488
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69085
dc.description.abstractGramatikas mācīšana jauniem skolēniem var būt izaicinājums, jo izprast gramatikas jēdzienus un terminoloģiju, ja tie mācīti tradicionālajā pieejā, koncentrējoties uz valodas likumiem un struktūrām, viņiem var sagādāt grūtības. Induktīvā pieeja, izmantojot vairāk komunikatīvas aktivitātes, var palīdzēt skolēniem labāk izprast gramatikas likumus kontekstā un attīstīt viņu komunikatīvo kompetenci, tādēļ bakalaura darba mērķis bija izpētīt kā komunikatīvā valodas mācīšana var veicināt 5.klases skolēnu angļu valodas gramatikas apguvi. Lai mērķi panāktu, tika veikta gadījuma izpēte. Pētījuma izlase bija 13 5.klases skolēni vienā no Vidzemes reģiona vispārējās izglītības iestādēm un tika izmantotas šādas datu vākšanas metodes: skolēnu mācīšanās novērošana angļu valodas stundās, skolēnu pārbaudes darbu analīze un skolēnu anketēšana. Tika secināts, ka komunikatīvā valodas mācīšana veicina skolēnu interesi un iesaistīšanos gramatikas apguvē, izlabojot gramatikas un komunikācijas prasmes. Skolēniem šī pieeja šķita interesantāka un saprotamāka, tādējādi nodrošinot labākus rezultātus pārbaudes darbā. Šis pētījums izceļ komunikatīvās valodas mācīšanas efektivitāti, lai veicinātu 5.klases skolēnu angļu valodas gramatikas apguvi. Tas uzsver komunikatīvo aktivitāšu nozīmi skolēnu iesaistē, gramatikas apguvē un komunikācijas prasmju attīstībā.
dc.description.abstractTeaching grammar to young learners can be a challenge, as they may struggle to comprehend grammar concepts and terminology if taught in a traditional approach concentrating on language rules and structures. An inductive approach using more communicative activities can help students better understand grammar rules in context and develop their communicative competence, therefore, the aim of the Bachelor’s Thesis was to investigate how communicative language teaching can foster Grade 5 students' learning of English grammar. To achieve the aim a case study was carried out. The research sample was 13 Grade 5 students in one of general education establishments in the Vidzeme region and the following data collection methods were used: observation of students’ work in the lessons of English, analysis of the students’ achievement tests and a questionnaire for students. It was concluded that communicative language teaching enhances students’ interest and engagement in grammar learning, improving their grammar and communication skills. Students found this approach more interesting and understandable, leading to better results in the test. This study highlights the effectiveness of using communicative language teaching in fostering Grade 5 students’ learning of English grammar. It emphasises the importance of communicative activities in students’ engagement, grammar learning and development of communication skills.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectkomunikatīvā valodas mācīšana
dc.subjectgramatikas mācīšana un mācīšanās
dc.subjectkomunikatīvā kompetence
dc.subject5.klases skolēni
dc.titleKomunikatīvā valodas mācīšanas pieeja sākumskolas skolēnu angļu valodas gramatikas apguves veicināšanai
dc.title.alternativeCommunicative Language Teaching to Foster Elementary School Students' English Grammar Learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record