Veselības komunikācija par ādas vēzi Latvijā: sociālā mārketinga kampaņu un sabiedrības viedokļa analīze (2020-2023)
Author
Jagža, Monta Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Veselības komunikācija par ādas vēzi Latvijā: sociālā mārketinga kampaņu un sabiedrības viedokļa analīze (2020-2023)”. Darba mērķis ir izpētīt, kādas sociālā mārketinga kampaņas par ādas vēzi ir notikušas Latvijā laika posmā no 2020. gada līdz 2023. gadam, un kāds ir sabiedrības viedoklis par tām. Darba teorētiskā daļa sastāv no teorijas par veselības komunikāciju, kur padziļināti ir aprakstīts veselības pārliecības modelis, aizsardzības motivācijas teorija un sociāli kognitīvā teorija, no teorijas par sociālo mārketingu, kur padziļināti ir aprakstīts sociālais mārketings veselības komunikācijā un sociālā mārketinga kampaņas un no teorijas par pārliecināšanas komunikāciju, kur padziļināti ir aprakstīta pārliecināšana veselības komunikācijas kampaņās. Darba metodoloģijas daļā ir izmantotas trīs pētniecības metodes, kas ir kvantitatīvā kontentanalīze piecām kampaņām, intervijas ar četriem ekspertiem un sabiedrības aptauja ar anketas palīdzību. Darba rezultāti ir tādi, ka Latvijā laika posmā no 2020. gada līdz 2023. gadam ir notikušas piecas kampaņas par ādas vēzi, un to saturs ir diezgan atšķirīgs. Lielākā daļa sabiedrības nav pazīstama ar nevienu no kampaņām, taču to saturu un komunikācijas elementus vērtē kā nozīmīgus. The theme of the bachelor thesis is “Health communication about skin cancer in Latvia: analysis of social marketing campaigns and public opinion (2020-2023)”. The aim of the thesis is to research what social marketing campaigns about skin cancer have taken place in Latvia in the period from 2020 to 2023, and what is the opinion of the public about them. The theoretical part of the thesis consists of the theory about health communication, specifically health belief model, protection motivation theory and social cognitive theory, about social marketing, specifically social marketing in health communication and social marketing campaigns and about persuasive communication, specifically persuasion in health communication campaigns. The methodological part of the thesis consists of three research methods, which are quantitative content analysis for five campaigns, interviews with four experts and survey of the public with the help of a questionnaire. The results of the thesis are that five campaigns about skin cancer have taken place in Latvia in the period from 2020 to 2023, and their content is quite different. Most of the public is not familiar with any of the campaigns, but values their content and communication elements as significant.