• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Telekomunikāciju uzņēmumu komunikācija jaunu darbinieku piesaistei sociālajos medijos: “Latvijas Mobilais Telefons”, “Tele2”, “Bite” piemēri

Thumbnail
View/Open
303-103492-Bindju_Santa_sb21133.pdf (2.404Mb)
Author
Bindju, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Telekomunikāciju uzņēmumu komunikācija jaunu darbinieku piesaistei sociālajos medijos: “Latvijas Mobilais Telefons”, “Tele2”, “Bite” piemēri”, mērķis ir noskaidrot un analizēt, kā telekomunikāciju uzņēmumi “Latvijas Mobilais Telefons”, “Tele2”, “Bite” komunicē sociālajos medijos – Facebook un Instagram, lai piesaistītu ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus. Tā teorētiskās daļas ietvaros tika apkopti tādi teorētiskie aspekti kā mārketings un mārketinga komunikācija, sociālie mediji un darbinieka piesaiste, jo tie ir saistīti ar darba tēmu. Darbā kā pētniecības metodes ir izmantota kvantitatīvā kontentanalīze, anonīmā tiešsaistes anketēšana un daļēji strukturētā intervija. Tā empīrisko bāzi veido uzņēmumu sociālo mediju profilu publicētie materiāli, kā arī intervijās ar komunikācijas speciālistiem iegūtie dati, kā arī šo uzņēmumu sekotāju aptaujas rezultāti. Bakalaura darba ietvaros tika noskaidrots, ka uzņēmumi “Latvijas Mobilais Telefons”, “Tele2”, “Bite”, lai piesaistītu ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus, aktīvi izmanto sociālos medijus Facebook un Instagram, un savā ikdienas komunikācijā ietver saturu, kas ir saistīts ar darbinieku piesaisti, un papildus tam, izmanto reklāmas iespējas sociālajos medijos, kā arī reklāmu aģentūru pakalpojumus.
 
The aim of the bachelor's thesis "Communication of telecommunications companies for Attracting New Employees: A Case Study of Latvijas Mobilais Telefons, Tele2, and Bite" is to find out and analyze how the telecommunications companies "Latvijas Mobilais Telefons", "Tele2", "Bite" communicates on social media - Facebook and Instagram to attract economically active citizens of Latvia. As part of its theoretical part, theoretical aspects such as marketing and marketing communication, social media and employee engagement were covered as they are related to the work topic. Quantitative content analysis, anonymous online questionnaire and semi-structured interview are used as research methods. Its empirical base is made up of the published materials of companies' social media profiles, as well as the data obtained in interviews with communication specialists, as well as the results of the survey of the followers of these companies. As part of the bachelor's thesis, it was found that the companies "Latvijas Mobilais Telefons", "Tele2", "Bite" actively use social media Facebook and Instagram in order to attract economically active Latvian residents, and in their daily communication includes content related to attracting employees, and in addition, uses advertising opportunities in social media, as well as the services of advertising agencies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69186
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV