Influenceru komunikācijas loma sociālajā medijā “Instagram” un tās iespaids uz jauniešu ķermeņa tēlu
Author
Štrausa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Influenceru komunikācijas loma sociālajā medijā “Instagram” un tās iespaids uz jauniešu ķermeņa tēlu.” Komunikācijas un identitātes attieksme, sevis publiskošana un paradumi”, mērķis ir izvērtēt, vai latviešu ietekmētāji komunicējot caur sociālo mediju “Instagram”, spēj ietekmēt savu sekotāju pašvērtējumu par ķermeņu tēlu, pievēršot uzmanību jauniešu auditorijai. Darba teorētiskā daļa veido nodaļas par digitālās identitātes faktoriem, influenceru identitāti, sociālo salīdzinājumu, kam seko sociālo mediju ietekme, kas ietver ķermeņa tēlu, veselības izmaiņas un digitālās atkarības, to komunikācijas paradumi, kā arī sociālās attiecības un vizuālie aspekti. Pētījumā analizēts latviešu influenceru Lienes Ušakovas, Lauras Vizlas, Rebekas Liepiņas un Hardija Janovska radītais saturs “Instagram” platformā, izmantojot kvalitatīvo kontentanalīzi. Darba ietvaros tiek veikta interneta aptauja un četras daļēji strukturētas intervijas ar influenceriem, lai noskaidrotu viņu attieksmi pret pašu radīto saturu. Papildus veikta intervija ar Annu Balodi, lai identificētu iespējamos faktorus, kas ietekmē jauniešu pašapziņu Atslēgas vārdi: Identitāte, influenceri, salīdzinājums, jaunieši, ārējais izskats Bachelor's thesis “The role of influencer communication in the social media "Instagram" and its impact on the body image of teenagers.” Communication and identity attitude, self-disclosure and habits”, aim is to evaluate whether Latvian influencers, communicating through social media "Instagram", can influence their followers' self-evaluation of body image, paying attention for a young audience. The theoretical part of the work consists of chapters on digital identity factors, influencer identity, and social comparison, followed by the impact of social media, which includes body image, health changes, digital addictions, communication habits, as well as social relations and visual aspects. The research analyzes the content created by Latvian influencers Liene Ušakova, Laura Vizla, Rebeka Liepiņa and Hardijs Janovskis on the “Instagram” platform, using qualitative content analysis. As part of the work, an internet survey and four semi-structured interviews with influencers are conducted to find out their attitude towards self-created content. In addition, an interview was conducted with Anna Balode to identify possible factors affecting the self-confidence of youths. Keywords: Identity, influencers, comparison, youth, external appearance