Rīta raidījuma "900 sekundes" ētera personību identitātes reprezentācija raidījuma saturā un sociālajos tīklos
Author
Umperoviča, Laura Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir rīta raidījuma “900 sekundes” ētera personību identitātes reprezentācija raidījuma saturā un sociālajos tīklos. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā moderatoru personības mijiedarbojas ar medijā pārraidīto saturu un kā viņu identitātes tiek paustas un atainotas digitālajā vidē – sociālajos tīklos Darba teorētisko pamatojumu veido 4 nodaļas. Pirmajā tiek aprakstīta Identitātes teorija, kurai seko apakšnodaļas, kas raksturo plašāk sociālo identitāti un personisko identitāti. Otrajā nodaļā ir aprakstīta Ērvinga Gofmaņa teorija “Sevis izrādīšana ikdienā”. Par medijiem un mediju auditorijām ir darba trešā nodaļa, kurai seko apakšnodaļas par ziņu raidījumiem televīzijā, lietojuma un apmierinājuma teorija, TV3 kā medijs un kultivācijas teorija. Šīs visas nodaļas saistītas ar auditoriju, kas patērē medijus. Savukārt ceturtajā nodaļā ir aprakstīts simboliskais interakcionisms. Bakalaura metodoloģijā tiek izmantotas 3 metodes – kontentanalīze, daļēji strukturētā intervija un tiešsaistes aptauja. Darbā tika secināts tas, ka auditorija, kas patērē medijus, lai iegūtu jaunu informāciju, mazāk skatās televīzijas ziņu raidījumus. Moderatori digitālajā vidē atspoguļo gan savu personisko identitāti gan profesionālo, kas piesaista noteiktus sekotājus digitālajā vidē. Atslēgvārdi: TV3, rīta ziņu raidījums “900 sekundes”, moderatori, Instagram, auditorija The topic of this Bachelor's thesis is Representation of the identity of the personalities of the morning broadcast "900 seconds" on broadcast content and social networks. The aim of the Bachelor's thesis is to investigate how the personalities of the hosts interact with the content broadcasted by the media and how these personalities are expressed in the digital environment – on social networks. The theoretical foundation of the thesis consists of four chapters. The first chapter describes Identity Theory, followed by subsections that provide a broader characterization of social identity and personal identity. The second chapter outlines Erving Goffman's theory "The Presentation of Self in Everyday Life." The third chapter discusses media and media audiences, with subsections covering television news broadcasts, the Uses and Gratifications Theory, TV3 as a media entity, and Cultivation Theory. All these chapters are linked to the audience that consumes media. The fourth chapter describes Symbolic Interactionism. The methodology of the Bachelor's thesis employs three methods – content analysis, semi-structured interviews, and an online survey. The findings of the study indicated that the audience consuming media to obtain new information tends to watch television news programs less. In the digital environment, hosts reflect both their personal and professional identities, attracting specific followers in the digital space. Keywords: TV3, morning news show “900 Seconds”, hosts, Instagram, audience.