Mākslīgais intelekts filmu, multimediālā satura montāžā un ražošanā Latvijā (2014-2024)
Author
Onskule, Liliāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Mākslīgais intelekts filmu, multimediālā satura montāžā un ražošanā Latvijā (2014-2024)” mērķis ir izpētīt un noskaidrot mākslīgā intelekta pielietojumu montāžas procesā kino, audiovizuālā satura ražošanā, lai izvērtētu tā priekšrocības, iespējamās problēmas un ietekmi uz nozari. Bakalaura darba izvirzītā pētnieciskā problēma ir pieaugošā interese par mākslīgā intelekta algoritmiem, kas var nepamanīt parādības, kas saistītas ar sniegumu vai skatītāju uztveri, kā rezultātā var trūkt cilvēciskās saiknes un precizitātes, kas var rezultēt ar nepilnīgu vai nepietiekami saistošu saturu. Bakalaura darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta mākslīgā intelekta, simboliskā interakcionisma teorija, ontoloģijas saistība ar skatītāja uztveri pret audiovizuālu darbu. Empīriskajā daļā izmantota kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījumu metode. The aim of the bachelor thesis "Artificial intelligence in film, multimedia content editing and production in Latvia (2014-2024)" is to investigate and clarify the application of artificial intelligence in the editing process of film and audiovisual content production in order to assess its advantages, potential problems and impact on the industry. The research problem raised by the bachelor thesis is the growing interest in AI algorithms that may overlook phenomena related to performance or audience perception, resulting in a lack of human connection and accuracy that may result in incomplete or insufficiently engaging content. The theoretical part of the bachelor thesis deals with artificial intelligence, symbolic interactionist theory, and the relation of ontology to the viewer's perception of an audiovisual work. The empirical part uses qualitative and quantitative research methods.