• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmolu personifikācija kā stratēģisks komunikācijas rīks: “Kārums” piemērs

Thumbnail
View/Open
303-103624-Mize_Anete_am21149.pdf (1.925Mb)
Author
Mize, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kotovs, Svjatoslavs
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Zīmolu personifikācija kā stratēģisks komunikācijas rīks: “Kārums” piemērs”. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt zīmola personifikācijas izmantošanu mūsdienu mārketinga stratēģijās, tā lomu reklāmā uzņēmumam “Kārums”. Teorētiskajā daļā tiek apskatīta teorija par zīmola raksturojumu, identitāti un tēlu, atpazīstamību, personības pieeju, vēstījumu, vizuālo komunikāciju, mārketinga komunikāciju, mārketinga komunikāciju sociālajos tīklos un zīmola personifikāciju. Par pētījuma metodēm izmantota daļēji strukturēta intervija ar zīmola pārstāvi, aptauja ar patērētājiem un kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze ar zīmola sociālo mediju profiliem.
 
The topic of bachelor thesis is " Brand personification as a strategic communication tool: The example of "Kārums". The aim of the thesis is to study and analysis the use of brand personification in modern marketing strategies, its role in advertising for the company "Kārums". The theoretical part deals with the theory of brand characteristics, identity and image, recognition, personality approach, message, visual communication, marketing communication, marketing communication on social networks and brand personification. The research methods used are semi-structured interview with the brand representative, survey with consumers and qualitative and quantitative contingency analysis with the brand's social media profiles.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69203
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV