• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starptautisku loģistikas uzņēmumu "Omniva" un "DPD Latvija" sevis prezentēšana sociālajā medijā “Instagram”

Thumbnail
View/Open
303-103632-Ilisko_Daina_di21021.pdf (2.953Mb)
Author
Iliško, Daina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Starptautisku loģistikas uzņēmumu “Omniva” un “DPD Latvija” sevis prezentēšana sociālajā medijā “Instagram” ” pētījuma mērķis ir izpētīt un novērtēt starptautisku loģistikas uzņēmumu "Omniva" un "DPD Latvija" sevis prezentēšanu sociālajā medijā „Instagram”. Darba teorētiskajā daļā ir skaidrots sociālo mediju, to komunikācijas un funkciju jēdziens, sevis prezentēšanas, zīmola, tā komunikācijas un atpazīstamības jēdziens. Darba metodoloģiskajā daļā tiek aprakstītas izvēlētās pētniecības metodes – kvantitatīvā kontentanalīze un aptauja. Darba empīriskajā daļā ir veikta analīze, aprakstīti pētījuma rezultāti un apkopoti iegūtie secinājumi.
 
The aim of the bachelor's thesis “Self-presentation of the international logistics companies “Omniva” and “DPD Latvija” in the social media “Instagram” ” is to investigate and evaluate the self-presentation of international logistics companies “Omniva” and “DPD Latvia” on the social media platform “Instagram”. The theoretical part of the thesis explains the concept of social media, their communication and functions, as well as the concepts of self-presentation, brand, brand communication, and brand recognition. The methodological part of the thesis describes the selected research methods – qualitative content analysis and a survey. The empirical part of the thesis includes the analysis, description of the research results, and summary of the conclusions drawn from the findings.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69205
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV