• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Reklāmas pārslodzes ietekme uz patērētāju attieksmi televīzijas kanāla TV3 Latvija seriāla “Nemīlētie” reklāmas paužu laikā

Thumbnail
View/Open
303-106276-Klimbe_Everita_ek20128.pdf (1.294Mb)
Author
Klimbe, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Reklāmas pārslodzes ietekme uz patērētāju attieksmi televīzijas kanāla TV3 Latvija seriāla “Nemīlētie” reklāmas paužu laikā” mērķis ir izpētīt un noskaidrot, kā reklāmas pārslodze seriāla “Nemīlētie” raidījuma laikā kanālā “TV3 Latvija” ietekmē skatītāju attieksmi. Darba teorētisko daļu veido televīzijas raksturojums un attīstība, elaborācijas varbūtības modelis, reklāmas pārslodze un psiholoģiskās varbūtības teorija. Bakalaura darbu veido trīs galvenās daļas: teorētiskā, metodoloģiskā un empīriskā. Bakalaura darbā pielietotās pētniecības metodes ir kvantitatīvā kontentanalīze, tiešsaistes aptauja un ietvertais novērojums.
 
The bachelor's thesis titled “The impact of advertising overload on consumer attitudes during the commercial breaks of the television channel TV3 Latvia series “The Unloved” aims to explore and determine how advertising overload during the broadcast of the series “The Unloved” on the channel “TV3 Latvia” affects viewer attitudes. The theoretical part of the thesis comprises the characterization and development of television, the elaboration likelihood model, advertising overload, and the psychological reactance theory. The bachelor's thesis is divided into three main sections: theoretical, methodological, and empirical. The research methods used in the thesis include quantitative content analysis, an online survey, and participant observation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69264
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV