• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzmanības piesaistīšanas paņēmieni pārliecināšanas komunikācijā: azartspēļu "OlyBetlv", "Optibet Latvija" un "Fēnikss Online" piemēru analīze (2024. gada janvāris – 2024. gada aprīlis)

Thumbnail
View/Open
303-106320-Eglite_Monta_me20172.pdf (951.0Kb)
Author
Eglīte, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ločmele, Klinta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba "Uzmanības piesaistīšanas paņēmieni pārliecināšanas komunikācijā: azartspēļu "OlyBetlv", "Optibet Latvija" un "Fēnikss Online" piemēru analīze (2024. gada janvāris – 2024. gada aprīlis)" mērķis ir izpētīt un analizēt dažādus uzmanības piesaistīšanas paņēmienus, kas tiek izmantoti azartspēļu reklāmās Latvijā, ņemot vērā esošos juridiskos ierobežojumus, kas nosaka tiešās azartspēļu reklāmas aizliegumu gan tradicionālajos reklāmas kanālos, gan interneta vidē. Darbā aplūkota teorija par reklāmas komunikāciju, tās ētiku, uzmanības piesaistīšanas paņēmieniem un pārliecināšanas paņēmieniem. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās kontentanalīzes, fokusgrupu diskusijas un daļēji strukturētās intervijas metodes. Pētījuma rezultāti liecina, ka, ņemot vērā tiešās reklāmas aizliegumu, azartspēļu uzņēmumi "OlyBetlv", "Optibet Latvija" un "Fēnikss Online" ir pielāgojuši savas "Facebook" pārliecināšanas komunikācijas stratēģijas, koncentrējoties uz netiešām uzmanības piesaistīšanas pieejām. Tas apliecina, ka ierobežojošu regulējumu apstākļos uzņēmumi rada inovatīvas komunikācijas pieejas, kas aizstāj tradicionālās reklāmas formas. Tāpat pētījums izceļ reklāmas ētikas nozīmi, uzsverot nepieciešamību ievērot atbildību un integritāti, lai izvairītos no manipulācijas ar auditoriju, īpaši ņemot vērā azartspēļu nozares potenciālo risku sabiedrības labklājībai.
 
The aim of the bachelor's thesis "Attention-capturing techniques in persuasive communication: a case study analysis of 'OlyBetlv', 'Optibet Latvija', and 'Fēnikss Online' in gambling advertising from January to April 2024" is to explore and analyze various attention-grabbing techniques used in gambling advertisements in Latvia, considering the existing legal restrictions that prohibit direct gambling advertisements in both traditional advertising channels and online platforms. The thesis discusses the theory of advertising communication, its ethics, attention-grabbing techniques, and persuasive strategies. The research employs qualitative content analysis, focus group discussions, and semi-structured interviews. The results indicate that, given the ban on direct advertisements, gambling companies "OlyBetlv", "Optibet Latvia" and "Fēnikss Online" have adapted their persuasive communication strategies on Facebook, focusing on indirect attention-grabbing approaches. This demonstrates that in the context of restrictive regulations, companies create innovative communication methods that replace traditional advertising formats. Additionally, the study highlights the importance of advertising ethics, emphasizing the need to uphold responsibility and integrity to avoid manipulating the audience, especially considering the potential risks the gambling industry poses to public welfare.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69269
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV