• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fazer Latvija un Latvijas Maiznieks zīmolu komunikācija un tās vērtējums

Thumbnail
View/Open
303-106329-Zila_Viktorija_vz21059.pdf (3.314Mb)
Author
Ziļa, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kotovs, Svjatoslavs
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir "Fazer Latvija un Latvijas Maiznieks zīmolu komunikācija un tās vērtējums". Bakalaura darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, metodoloģijas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiks aplūkota teorija par zīmolu, zīmolu identitāti, elementiem un atpazīstamību, sociāliem medijiem, to funkcijām un ietekmi uz zīmolu, kā arī kas ir mārketings un mārketinga komunikācija. Metodoloģijas daļā tiks aprakstītas pētījuma metodes – kontentanalīze un aptauju izmantošana patērētāju viedokļu un uzvedības analīzei. Empīriskajā daļā tiks analizēti konkrēti zīmola komunikācijas piemēri un patērētāju iesaiste, reakcija, kā arī tiks izvērtēta zīmola komunikācijas efektivitāte attiecībā uz patērētāju uztveri.
 
The topic of the bachelor thesis is "Communication of Fazer Latvija and Latvijas Maiznieks brands and its evaluation". The bachelor's thesis will consist of an introduction, a theoretical part, a methodology and an empirical part. The theoretical part will cover the theory of brands, brand identity, elements and recognition, social media, their functions and effects on the brand, as well as what marketing and marketing communication are. The methodology part will describe research methods - content analysis and the use of surveys for the analysis of consumer opinions and behavior. The empirical part will analyze specific examples of brand communication and consumer involvement and reaction, as well as evaluate the effectiveness of brand communication in terms of consumer perception.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69271
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV