Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorLatkovska, Inga
dc.contributor.authorKlintsons, Ansis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:08:22Z
dc.date.available2025-05-28T01:08:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other106335
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69272
dc.description.abstractBakalaura darbā tiek analizēta kustības "Vīru tests" komunikācija. Darbā tiek apskatītas veselību veicinošo nevalstisko organizāciju kopīgās komunikācijas problemātikas aspekti gan sabiedrības uztveres, gan pašu organizāciju pastāvēšanas aspektā. Darba teorētiskajā daļā ietvertas sociālo kustību komunikāciju skaidrojošas teorijas, piemēram, kognitīvās disonanses, sociālās mācīšanās , nedrošības novēršanas teorija, kā arī Šenona Vīvera komunikācijas modeļa skaidrojums. Darba empīriskajā daļā, izmantojot kustības komunikācijas kanālu kvantitatīvo satura analīzi, daļēji strukturētas intervijas ar kustības dalībniekiem un ekspertiem, kā arī, veicot kvantitatīvu mērķa auditorijas aptauju, tiek analizēts kustības komunikācijas saturs un mērķa auditorijas viedoklis par to. Pētījumā secināts, ka komunikācija veselības veicināšanas jomā kavē stigma un stereotipi par vīriešu veselību, komunikācija nereti nesasniedz adresātus. Pētījums parāda, ka satura ziņā par visveiksmīgāko formu tiek atzīti cilvēkstāsti, mediju kanālu ziņā – sociālie mediji un portāli. Rezultāti rāda, ka ir nepieciešams uzlabot saikni ar mērķauditoriju un veicināt plašāku sabiedrības izpratni par vīriešu veselību. Pētījums ir aktuāls, ņemot vērā Latvijas vīriešu īsāko dzīves ilgumu un nepietiekamo vīriešu iesaistīšanos veselības profilaksē. Atslēgas vārdi: Veselība, dzīvildze, Vīru tests, tautas kustība, komunikācija, ieradumi.
dc.description.abstractThe bachelor's thesis examines the communication strategies of the movement "Men's Test." The theoretical part of the thesis includes theories explaining communication in social movements, such as cognitive dissonance, social learning, uncertainty reduction theory, as well as an explanation of Shannon and Weaver's communication model. The thesis explores the shared communication challenges of health-promoting non-governmental organizations, focusing on aspects related to public perception and the sustainability of the organizations themselves. In the empirical section, the study employs quantitative content analysis of the movement's communication channels, semi-structured interviews with movement participants and experts, and a quantitative survey of the target audience. Through these methods, the research analyzes the content of the movement's communication and the target audience's opinions on it. The study concludes that communication in the field of health promotion faces significant challenges. Stigmas and stereotypes persist, and communication efforts often fail to reach their intended audience. The research indicates that personal narratives are perceived as the most effective content format, while social media and online portals are considered the most successful communication channels. The results highlight the need to strengthen connections with the target audience and to promote broader public understanding of men's health issues. The study is particularly relevant given the shorter life expectancy of men in Latvia and their insufficient involvement in health prevention efforts. Keywords: Health, life expectancy, Men's Test, grassroots movement, communication, habits
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectVeselība
dc.subjectdzīvildze
dc.subjectVīru tests
dc.subjecttautas kustība
dc.subjectkomunikācija
dc.titleKustības "Vīru tests" komunikācija
dc.title.alternativeCommunication of the Social Movement "Vīru Tests"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige