• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālā mārketinga komunikācijas analīze uzņēmumā "Printful"

Thumbnail
View/Open
303-106350-Taurina_Luize_ln15006.pdf (2.927Mb)
Author
Tauriņa, Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbs “Digitālā mārketinga komunikācijas analīze uzņēmumā “Printful” “ izstrādāts ar mērķi noskaidrot, kādi ir digitālie mārketinga paņēmieni, ar ko mūsdienu uzņēmumi cenšas sasniegt auditoriju, un kā tie tiek pielietoti, lai piesaistītu savu mērķauditoriju. Darba teorētiskā daļa balstās uz zīmola, digitālā mārketinga kā arī patērētāju uzvedības teorētiskajiem aspektiem, darba empīrisko datu vārkšanā izmantotas kvantitatīvās un kvalitatīvās datu vāršanas metodes - daļēji strukturēta intervija un kvatitatīvā kontentanalīze. Bakalaura darba gaitā tika secināts, ka uzņēmums “Printful” veiksmīgi izmanto sociālo mediju platformas Instagram un Facebook, kā arī personalizētu saturu e-pasta izsūtnēs, radot tiešu saikni ar sekotājiem un veicina uzticamību un klientu interesi. Kontentanalīzes dati liecina, ka uzņēmums izvieto lielāku publikāciju skaitu sociālo mediju platformā Instagram, kur arī gūst lielāku mijiedarbību ar auditoriju.
 
Bachelor's thesis "Analysis of Digital Marketing Communications in the Company 'Printful'" was developed with the aim of finding out what digital marketing techniques are used by modern companies to reach their audience, and how they are used to attract their target audience. The theoretical part of the thesis is based on the theoretical aspects of branding, digital marketing, and consumer behavior; quantitative and qualitative data collection methods were used to collect empirical data - semi-structured interviews and quantitative content analysis. During the bachelor's thesis, it was concluded that Printful successfully uses social media platforms Instagram and Facebook, as well as personalized content in email newsletters, creating a direct connection with followers and promoting trust and customer interest. Content analysis data show that the company places a greater number of publications on the social media platform Instagram, where it also achieves greater interaction with the audience.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69283
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV