Digitālais mārketings, tā ietekme un potenciāls nākotnē uz uzņēmumiem un mājsaimniecībām
Author
Lapiņš, Valters
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Problēmas būtība. Noskaidrot un izpētīt automatizācijas pielietojumu digitālajā mārketingā, koncentrējoties uz klientu piesaisti un pārdošanu. Pētījuma mērķis. Izpētīt un analizēt gan cilvēku, gan uzņēmumu iesaisti digitālajā vidē to izmantošanas paradumus digitālajā telpā. Šis pētījums veikts, lai analizētu, kā cilvēki un uzņēmumi pielāgojas un izmanto digitālās tehnoloģijas. Metodes. Darbs sastāv no teorētiskās literatūras apskata un pētījumu datu analīzes. Ietver kvalitatīvu un kvantitatīvu metožu kombināciju veicot aptauju un pēc tam izanalizējot rezultātus, lai iegūtu skaitliskus datus. Kvalitatīvās metodes izmantotas, lai analizētu ekspertu viedokļus par automatizācijas nozīmi un tās ietekmi uz mārketinga stratēģijām. Kvantitatīvās metodes izmantotas, lai apkopotu datu analīzes rezultātus un veiktu secinājumus par automatizācijas efektivitāti, salīdzinot to ar manuālo procesu veikšanu. Secinājumi. Digitālajā mārketingā automatizācija maina gan pārdošanas apjomus, gan klientu piesaistīšanu, sniedzot lielāku efektivitāti, skaidrību, punktualitāti un nekļūdīgumu ar manuāliem procesiem. Lai veicinātu mārketinga stratēģijas uzņēmumi mēģina iekļaut automatizācijas instrumentus savās mārketinga stratēģijās, uzlabojot procesu ātrumu un pielāgojot piedāvājumus. Uzņēmumi, kas pielieto digitālos rīkus un tehnoloģijas, visbiežāk spēj iegūt prestižākus klientus un augstākus pārdošanas apjomus. Digitālās tehnoloģijas mūsdienās pārvēršas par būtisku komponentu mūsdienu mārketingā, kas nozīmīgi ietekmē uzņēmumu kompetenci digitālajā vidē. The aim: Identify and explore the application of automation in digital marketing with a focus on customer acquisition and sales. Research Design: Research and analyze the involvement of both people and companies in the digital environment. Methods: The work consists of theoretical literature review and research data analysis. Involves a combination of qualitative and quantitative methods in conducting a survey and then analyzing the results to produce numerical data. Qualitative methods have been used to analyze expert opinions on the importance of automation and its impact on marketing strategies. Quantitative methods are used to summarize the results of data analysis and draw conclusions about the effectiveness of automation, comparing it with manual processes. The theoretical part of this paper examines the theory and summarizes literature sources on the impact of automation on customers, employees and company efficiency. Conclusions: In digital marketing, automation changes both sales and customer engagement, providing more efficiency, clarity, punctuality and infallibility with manual processes. To promote marketing strategies, companies try to incorporate automation tools into their marketing strategies by improving process speed and customizing offerings. Companies that apply digital tools and technologies are most often able to get more prestigious customers and higher sales. Digital technologies are turning into an essential component of modern marketing today, which has a significant impact on companies competence in the digital environment.