Līderības valodas kolokāciju analīze “Harvard Business Review” digitālajos rakstos.
Author
Leišavniece, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba mērķis ir veikt līderības valodas kolokāciju analīzi digitālajos “Harvard Business Review” rakstos. Pētījuma aktualitāti nosaka tā potenciāls atklāt līderības kompetences un sniegt ieskatu kolokāciju lingvistiskajos aspektos, kas veido līderības valodu. Darbs veicina uz korpusu balstītu kolokāciju pētījumu izpratni un sniedz ieguldījumu līderības prakses lingvistiskā izpētē. Empīriskā daļa ietver kvantitatīvu vārdu biežuma un kolokāciju tendenču analīzi un kvalitatīvu kolokāciju leksisko, gramatisko un semantisko dimensiju aprakstu. Sketch Engine rīki tiek izmantoti, lai analizētu specializētu 2020.-2024. gadā publicētu digitālo rakstu korpusu. Atslēgas vārdi: kolokācija, koligācija, semantiskā preference, semantiskā prozodija, kolokāciju asociāciju mērījumi. The thesis aims to study collocations in digital leadership articles in Harvard Business Review. The topicality of the research lies in its potential to reveal aspects of leadership communication, provide insights into the linguistic aspects of leadership collocations, contribute to understanding corpus-based collocational research, and have implications for leadership practice. The empirical part involves a quantitative analysis of word frequencies and collocation trends and a qualitative description of the lexical, grammatical, and semantic dimensions of collocations. Sketch Engine tools are used to analyse a specialized corpus of articles published from 2020-2024. Keywords: collocation, colligation, semantic preference, semantic prosody, association measures.