Show simple item record

dc.contributor.advisorVinčela, Zigrīda
dc.contributor.authorLeišavniece, Iveta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:08:39Z
dc.date.available2025-05-28T01:08:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103893
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69314
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir veikt līderības valodas kolokāciju analīzi digitālajos “Harvard Business Review” rakstos. Pētījuma aktualitāti nosaka tā potenciāls atklāt līderības kompetences un sniegt ieskatu kolokāciju lingvistiskajos aspektos, kas veido līderības valodu. Darbs veicina uz korpusu balstītu kolokāciju pētījumu izpratni un sniedz ieguldījumu līderības prakses lingvistiskā izpētē. Empīriskā daļa ietver kvantitatīvu vārdu biežuma un kolokāciju tendenču analīzi un kvalitatīvu kolokāciju leksisko, gramatisko un semantisko dimensiju aprakstu. Sketch Engine rīki tiek izmantoti, lai analizētu specializētu 2020.-2024. gadā publicētu digitālo rakstu korpusu. Atslēgas vārdi: kolokācija, koligācija, semantiskā preference, semantiskā prozodija, kolokāciju asociāciju mērījumi.
dc.description.abstractThe thesis aims to study collocations in digital leadership articles in Harvard Business Review. The topicality of the research lies in its potential to reveal aspects of leadership communication, provide insights into the linguistic aspects of leadership collocations, contribute to understanding corpus-based collocational research, and have implications for leadership practice. The empirical part involves a quantitative analysis of word frequencies and collocation trends and a qualitative description of the lexical, grammatical, and semantic dimensions of collocations. Sketch Engine tools are used to analyse a specialized corpus of articles published from 2020-2024. Keywords: collocation, colligation, semantic preference, semantic prosody, association measures.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectcollocation
dc.subjectcolligation
dc.subjectsemantic preference
dc.subjectsemantic prosody
dc.subjectassociation measures
dc.titleLīderības valodas kolokāciju analīze “Harvard Business Review” digitālajos rakstos.
dc.title.alternativeCillocation analysis of leadership language in digital “Harvard Business Review” articles.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record