Kāzu vizuālā identitāte 21. gadsimtā Eiropā
Author
Usāne, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Celmiņa-Ķeirāne, Austra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kāzu ielūgumi, kāzu vizuālā identitāte un poligrāfija ir ierasta daļa no kāzu svinībām Eiropā 21. gadsimtā. Bakalaura darbā tiek pētīti mākslinieku darbi ar ziedu stilizācijām, kāzu tīmekļa vietnes, latviešu dizaineru kāzu ielūgumi, kā arī veiktas divas strukturētās intervijas ar speciālistiem. Darbā tiek noskaidrotas, kādas ir kāzu ielūgumu dizaina aktualitātes, kas piešķir kāzu poligrāfijai augstu kvalitāti un kādi ir digitālie kāzu identitātes risinājumi. Tiek secināts, ka kāzu dizaina aktualitātēs saglabājas digitāli un drukāti kāzu ielūgumu risinājumi, ziedu motīvi, kaligrāfiski burtveidoli, organisku formu un dažādu faktūru papīra veidi. Radošajā daļā tiek izveidota kāzu grafiskā identitāte pēc noteikta pasūtījuma individuālam klientam. Darbs sastāv no pētnieciskās un radošās daļas ar 82 lappusēm, 58 attēliem un 4 pielikumiem. Wedding invitations, wedding visual identity, and typography are common elements of wedding celebrations in Europe in the 21st century. This bachelor thesis studies the works of artists with floral stylizations, wedding websites, wedding invitations by Latvian designers, and includes two structured interviews with specialists. The research identifies trends in wedding invitation design, factors that contribute to high-quality wedding printing, and digital solutions for wedding designs. It concludes that digital and printed wedding invitation solutions, floral motifs, calligraphic typefaces, and paper with organic shapes and different textures remain trending in Europe in the 21st century. In the creative part, a wedding visual identity is created for an individual client. The work consists of research and a creative part, with 82 pages, 58 images, and 4 appendices.