• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lielās motorikas sekmēšana pedagoģiskajā procesā 3-4 gadīgiem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-105503-Busmane_Kristine_kb21094.pdf (2.496Mb)
Author
Bušmane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Kristīne Bušmane. Kvalifikācijas darba nosaukums: Lielās motorikas sekmēšana pedagoģiskajā procesā 3-4 gadīgiem bērniem. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt 3-4 gadīgu bērnu lielās motorikas sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma teorētiskā daļā analizētas psiholoģiskās un pedagoģiskās atziņas par bērnu attīstības likumsakarībām, veicinot padziļinātu izpratni par 3-4 gadīgu bērnu attīstības posma īpatnībām. Tiek analizētas latviešu un citu autoru atziņas par lielās motorikas sekmēšanas nozīmi bērnu attīstībā, uzsverot bērnu pamatkustību prasmju veidošanos. Kvalifikācijas darbā tiek aprakstītas fiziskās aktivitātes, kuras dienas ritā var iekļaut pedagoģiskajā procesā, sekmējot bērnu lielās motorikas attīstību, it īpaši, akcentējot kustību rotaļu nozīmi. Pētījuma praktiskajā daļā izmantotas dažādas metodes: novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, vecāku un pedagogu anketēšana. Tajā aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar bērniem, novērojumu rezultāti par bērnu lielās motorikas prasmēm gan pētījuma sākumā, gan beigās, kā arī veikta anketēšanā iegūto datu analīze par bērnu fiziskām aktivitātēm un lielās motorikas prasmēm. Empīriskā daļā veikts pētījums pirmsskolas izglītības iestādē, kurā iesaistījās 15 (9 zēni un 6 meitenes) 3-4 gadīgi bērni, tika izmantotas darba autores izvēlētas kustību rotaļas ar pamatkustību dominanti un iekļauti vispārattīstošie vingrojumi, kas varētu sekmēt bērna lielās motorikas attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 67 lpp, 4 tabulām, 15 attēliem, 13 pielikumiem, 54 literatūras un citiem avotiem, no tiem 29 latviešu valodā un 25 svešvalodā. Atslēgvārdi: Lielā motorika, pamatkustības, kustību rotaļa, vispārattīstošie vingrojumi, fiziskās aktivitātes, pedagoģiskais process.
 
The Author of the Qualification Paper: Kristīne Bušmane. The tittle of the Qualification Paper: Promotion Gross Motor Skills in the Pedagogical Process for 3-4-Year Old Children. Research aim: The theoretically and practically explore the possibilities of promoting gross motor skills for 3-4 years-old children within the pedagogical process in preschool educational institutions. The theoretical part of the research analyses psychological and pedagogical insights into children’s developmental patterns, providing to a deeper understanding of the developmental characteristics of 3-4year-old children. Latvian and foreign authors regarding the importance of promoting gross motor skills in child development, emphasising the formation fundamental movement skills. The Qualification paper also describes physical activities that can be included in the daily routine of the pedagogical process to promote gross motor skill development, with a particular focus on the importance of movement games. The practical part of the research employs various methods: observation, pedagogical experimental activities, questionnaires for parents and educators. It describes the pedagogical experimental activities conducted with children, the observation results on their gross motor skills at the beginning and end of the study, and the analysis of questionnaire data regarding children’s physical activities and gross motor skills. The empirical part includes a study conducted in a pre-school educational institution involving 15 children (9 boys and 6 girls) aged 3-4. The author used selected movement games emphasising fundamental movements and general developmental exercises to promote the development of children’s gross motor skills. The qualification paper includes: 67 pages, 4 tables, 15 pictures, 13 appendices, 54 references, of wich 29 are in Latvian and 25 in foreign languages. Keywords: gross motor skills, fundamental movements, movement games, general developmental exercises, physical activities, pedagogical process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69363
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV