Pašvadīta mācīšanās Redžio Emīlijas pieejā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Kusiņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Iveta Kusiņa Darba nosaukums: Pašvadīta mācīšanās Redžio Emīlijas pieejā 5-6 gadus veciem bērniem Mērķis: Veikt praktisko pētījumu par pašvadītu mācīšanos Redžio Emīlijas pieejā 5-6 gadus veciem bērniem. Apjoms: 92 lappuses, 67 attēli ( 59 no tiem pielikumā), 8 tabulas. Struktūra: Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 55 vienībām un 18 pielikumiem. Saturs: Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, lai izprastu Redžio Emīlijas pieejas būtību. Raksturotas 5-6 gadus vecu bērnu psiholoģiskās attīstības īpatnības. Skaidrots jēdziens "pašvadīta mācīšanās" un tā nozīme Redžio Emīlijas pieejas kontekstā. Otrajā nodaļā aprakstīts empīriskais pētījums, ko darba autore īstenojusi laika posmā no 2024. gada augusta līdz decembrim pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Izveidoti ieteikumi, kā ar Redžio Emīlijas pieejas palīdzību veicināt pašvadītas mācīšanās prasmju attīstību. Atslēgas vārdi: alternatīvā pedagoģija, 5-6 gadus veci bērni, pašvadīta mācīšanās, Redžio Emīlijas pieeja Author of the work: Iveta Kusiņa Title of work: Self-directed learning in the Reggio Emilia approach for 5-6-Year old children Purpose: To conduct a practical study of Self-directed learning in the Reggio Emilia approach for 5-6-Year old children. Scope: 92 pages, 67 images ( 59 of them appendices), 8 tables. Structure: The qualification thesis consists of an introduction, 2 chapters, 7 subsections, conclusions, recommendations, a list of used literature and sources with 55 items and 18 appendices. Content: The first chapter analyzes pedagogical and psychological literature in order to understand the essence of Reggio Emilia's approach. Characteristics of the psychological development of 5-6-year old children are described. Explained the concept of "self-directed learning" and its meaning in the context of the Reggio Emilia approach. The second chapter describes the empirical research carried out by the author of the work in the period from August to December 2024 in preschool educational institution "X". Recommendations have been made on how to promote the development of self-directed learning skills with the help of Reggio Emilia's approach. Key words: alternative pedagogy, 5-6-Year old children, Self-directed learning, Reggio Emilia approach