Didaktisko spēļu izmantošana ģeometrisko formu apguvē 4-5 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā
Author
Svikla, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sintija Svikla Kvalifikācijas darba tēma: Didaktisko spēļu izmantošana ģeometrisko formu apguvē 4-5 gadus veciem bērniem pedagoģiskajā procesā. Pētījuma mērķis: Pētīt, kā didaktiskās spēles varētu efektīvāk integrēt ģeometrisko formu apguvē 4-5 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no divām daļām: 1.Teorētiskajā daļā darba autore izpētīja, atlasīja pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par matemātisko priekšstatu veidošanos, didaktisko spēļu funkcijām, būtību un ģeometrisko formu apguves paņēmieniem 4-5 gadus veciem bērniem. 2.Pētījuma daļā darba autore veica pētījumu par 4-5 gadus vecu bērnu ģeometrisko formu apguvi, izmantojot didaktiskās spēles. Bērni tika novēroti didaktisko spēļu pielietošanas sākumā, kur darba autore bērniem piedāvā piecas dažādas didaktiskās spēles. Spēļu laikā tiek vērotas bērnu sākotnējās zināšanas, darbības un reakcijas. Pētījuma beigās darba autore veic atkārtotu novērojumu, apkopoja iegūtos rezultātus un izdarīja secinājumus. Atslēgas vārdi: Didaktiskās spēles, ģeometriskās formas, 4 – 5 gadus veci bērni, pirmsskola. Lappušu skaits: 38 Attēlu skaits: 2 Tabulu skaits: 4 Pielikuma skaits: 6 Author of the work: Sintija Svikla Subject of qualification work: use of didactic games to learn geometric forms for 4-5 year olds in the pedagogical process. Study goal: to study how didactic games could be more effectively integrated into learning geometric shapes for 4-5 year olds. The work consists of two parts: 1.In the theoretical part, the author explored and selected the findings of pedagogy and psychology scientists about the formation of mathematical notions, functions of didactic games, basis of the techniques for learning geometric forms for 4-5 year olds. 2. In the study part, the author conducted a study on learning geometric shapes of 4-5 year-olds through didactic games. The children were observed early in the application of didactic games, where the author of the work offers five different didactic games to children. Children's initial knowledge, actions and reactions are observed during the play. At the end of the study, the author made a repeated observation, summarized the findings and drew conclusions. Key words: didactic games, geometric shapes, children aged 4-5, preschool. Number of pages: 38 Number of images: 2 Number of tables: 4 Number of Annex: 6