Matemātisko prasmju - orientēšanās ārā vidē, metodes un paņēmieni 5-6 gadīgiem bērniem
Author
Strautniece, Zoja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Zoja Strautniece Kvalifikācijas darba temats: Matemātisko prasmju – orientēšanās āra vidē, metodes un paņēmieni 5 – 6 gadīgiem bērniem. Kvalifikācijas darba vadītāja: Jana Buboviča Kvalifikācijas darba mērķis: Izpētīt 5 – 6 gadīgu bērnu orientēšanas prasmes un izstrādāt ieteikumus orientēšanas prasmju attīstības veicināšanai, izmantojot āra vidi. Kvalifikācijas darba sastāvs: ievads, 2 daļas, 7 apakšdaļas, secinājumi, ieteikumi, literatūras saraksts. Kvalifikācijas darba apjoms: darbs sastāv no lpp, 3 tabulām, 9 attēliem, 45 literatūras avoti. Pirmajā daļā: Pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra, kas ietver informāciju un zinātniskus faktus par vēcāka vecumposma bērnu orientēšanas prasmju apguvi un kā to ietekmē āra vide. Kādas metodes un paņiemienus labāk izmantot. Tika analizētu mācību satura programmas mērķi un uzdevumi pētāmās problēmas aspektā. Otrajā daļā: Tika veikta bērnu novērošana pēc izveidotajiem kritērijiem, izmēģinājuma darbība, kā arī rezultātu apkopošana un secinājumi. Atslēgas vārdi: vecāka vecumposma bērni, orientēšanas prasmes, matemātika, metodes. Qualification work by: Zoja Strautniece Subject of the qualification work: Methods and techniques for mathematical skills - orienteering in outdoor environments for 5-6 year olds. Supervisor of the qualification: Jana Buboviča Aim of the qualification: To study the orienteering skills of 5-6 year old children and to develop recommendations for promoting the development of orienteering skills in outdoor environments. The qualification work consists of: introduction, 2 parts, 7 subparts, conclusions, recommendations, list of references. Extent of the qualification work: the work consists of pages, 3 tables, 9 figures, 45 references. Part 1: The first part analysed the scientific literature, which contains information and scientific facts about the acquisition of orienteering skills by older children and how the outdoor environment affects it. What methods and techniques are best to use. The aims and objectives of the curriculum were analysed in the light of the problem under study. The second part: observation of children according to the established criteria, the pilot activity, and the summarisation of the results and conclusions were carried out. Keywords: older children, orientation skills, mathematics, methods