• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļnodarbībā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-105576-Mudrecova_Marina_mm22190.pdf (647.4Kb)
Author
Mudrecova, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Marina Mudrecova Darba tēma: 4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļnodarbībā pirmsskolā. Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas skolotājs Atslēgas vārdi: bērns, pirmsskola, prasmes, sociālās prasmes, rotaļa. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt sociālo prasmju attīstīšanas iespējas rotaļnodarbībās. Darba saturs: Darba teorētiskajā daļā ir izmantota psiholoģiskās, pedagoģiskās un metodiskās literatūras analīze par pētāmo tēmu, veikta teorētisko atziņu izpēte. Teorētiskajā daļā raksturotas sociālās prasmes 4 – 5 gadus veciem bērniem, atklāts mācību saturs pirmsskolas 2. posmā, analizētas sociālo prasmju veicināšanas iespējas rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darba otrajā daļā tika aprakstīts pētījums un analizēti iegūtie rezultāti. Darbs ietver tabulas, attēlus, izmantotos literatūras avotus. Darbam pievienoti pielikumi. Pētījuma objekts: rotaļnodarbība pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: sociālās prasmes 4 - 5 gadus veciem bērniem. Darba uzdevumi: Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām, sociālajām prasmēm. Izpētīt sociālās prasmes un veikt datu analīzi. Izstrādāt metodiskos materiālus pirmsskolas skolotājiem par sociālo prasmju veidošanos rotaļnodarbībā 4 – 5gadīgiem bērniem. Pētījuma metodes: Teorētiskā: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. Empīriskās: bērnu patstāvīgās darbības vērojums, datu matemātiskā apstrāde.
 
The author of the paper: Marina Mudrecova Topic of the paper: Formation of Social Skills in Children at the Age of 4–5 during Play Lesson in Preschool Type of the paper: Bachelor’s thesis Study programme: Primary Education Teacher Keywords: Social Skills, play, child, Preschool Object of research: play lesson in preschool. Research subject: social skills in children at the age of 4–5. Research question: Is it possible to form social skills in children at the age of 4–5 during a play lesson? Aim of the paper: to study theoretically and practically the opportunities of formation of social skills during play lessons. Tasks of the paper: 1.To analyse the findings of teachers and psychologists on the peculiarities of development, on social skills of children at the age of 4–5. 2.To study the social skills and carry out data analysis. 3.To develop the methodical materials on formation of social skills in children at the age of 4–5 during play lessons. Content of the paper: The theoretical part of the paper includes the analysis of psychological, pedagogical, and methodological literature on the research topic, as well as it offers the study of theoretical insights. The theoretical part describes the Social skills of children at the age of 4 - 5, reveals the content of learning in the first stage of preschool, and analyses the possibilities of Social skills. Part two of the Bachelor’s paper describes the research and deals with the analysis of the obtained outcomes. The paper includes tables, figures, sources of used literature. The thesis has appendices. Research methods: Theoretical: analysis of pedagogical, psychological, and methodical literature. Empirical: observation of 4 – 5 year-old children’s independent activity, mathematical processing of data.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69369
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV